یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تعداد 2 هزار و 35 اثر توسط دبیرخانه جشنواره بیست و نهم شعر رضوی دریافت شد که پس از 2 مرحله داوری 150 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

اصفهان - ایرنا - سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: کمیته بین‌المللی مرمت میراث فرهنگی (ایسکارسا) پیگیر کمک‌های مادی و معنوی برای طرح‌های شاخص مرمتی استان به‌ویژه میدان امام (نقش جهان) خواهد بود.

تهران - ایرنا - نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - به مناسبت دومین سالگرد درگذشت نادر طالب زاده، مستند «در مرز غبار آلود» به کارگردانی سیاوش کریم پور از شبکه 1 و ویژه‌برنامه «آقای نادر» از شبکه افق روانه آنتن می‌شوند.

تهران - ایرنا - مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ورود نخستین محموله کتاب‌های خارجی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به وزن 24 تُن به کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «آسمان غرب» که با تاخیر یک‌هفته‌ای، از ابتدای نوروز 1403 روی پرده سینماها رفت، هرچند در شروع اکران از سایر رقبا عقب ماند و نتوانست در تبلیغات تلویزیونی و شهری اطلاع‌رسانی خوبی صورت دهد، اما به مرور به‌نظر می‌رسد با بهتر شدن اوضاع فیلم در سانس‌دهی و تبلیغات، رشد مخاطب و همراهی بیشتر تماشاگران همراه شده است.

تهران - ایرنا - آهنگساز و خواننده پروژه نمایشی - موسیقایی «مجنون آن لیلی» گفت: یکی از نقدهایی که به کنسرت - نمایش‌ها وجود دارد این است که معمولا یکی از عناصر هنری در این نوع آثار فدای دیگری می‌شود اما هارمونی، به اندازه بودن ادبیات و شعر در کنار موسیقی و نمایش، از ویژگی‌های «مجنون آن لیلی» است.

تهران - ایرنا - سخنگوی مجمع رصتا درباره سریال «حشاشین» و لزوم حذف آن از پلتفرم‌ها گفت: سریال‌های خارجی در مقایسه با سریال‌های ایرانی به دلیل اقبال بسیار کمتر مخاطب، مشمول ممیزی پسینی هستند. یعنی اول نمایش داده می‌شوند و بعداً اگر ساترا ملاحظه ای داشته باشد به سکوهای نمایش خانگی اعلام می‌کند که فلان سریال را اصلاح و یا در مواردی خاص شبیه سریال حشاشین حذف کنند.

تهران - ایرنا - شکر شکن شوند همه طوطیان هند / زین قند پارسی که به بنگاله می‌رود؛ تجسم عینی این شعر حافظ را در گپ و گفتی با تعدادی از زبان‌آموزان بنیاد سعدی درباره علاقه خود به فرهنگ و زبان فارسی دیدیم، در این دیدار صمیمانه از اشتراک‌های فرهنگی و تاثیر زبان بر بهبود روابط میان کشورها سخن گفته شد.

تهران - ایرنا - بنیاد رودکی، شهرداری لرستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای ارکستر سمفونیک تهران امضا کردند.

تهران - ایرنا - نقد کنید، آسیب‌ها را با صدای بلند فریاد بزنید، راهکار ارائه دهید اما به هیچ وجه بی‌حرمتی نکنید.

تهران - ایرنا - نمایشگاه انفرادی مهدی سحابی با عنوان «کنایه‌های دیواری» دیوار به عنوان رسانه‌ای سمبلیک بوم نقاش شده است تا مخاطب از میان ساختاری در حال استحاله به سطح تخیل عبور کند.

تهران - ایرنا - مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود آثار تجسمی در چرخه سالم اقتصادی، گفت: تا زمانی که این آثار در یک چرخه سالم و کامل اقتصاد هنر نیاید کمکی به رشد و جهش تولید در این حوزه نخواهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: با توجه به طراحی و ارائه 340 موضوع مختلف، پایان‌نامه و رساله‌های دانشگاهی نقد و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

تهران - ایرنا - مدیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: جشنواره فیلم دینی رضوی (رضوان) که امسال برای نخستین بار برگزار می‌شود، اثرگذاری بین‌المللی دارد و به زودی یک رویداد بین‌المللی خواهد شد.

کرمان - ایرنا - 2 کتاب در حوزه مطالعات دینی پژوهش‌های قرآنی و نیز مهدویت با نام‌های «امام مهدی (عج) در قرآن کریم» و «علم غیب پیامبر (ص) از دیدگاه مفسران قرآن کریم» به‌تازگی توسط انتشارات ماه ماهان کرمان چاپ و منتشر شده است.