یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «آلاء» همزمان با اجرا در جشنواره «مونودراما» شهر نابل تونس، از پوستر بین‌الملل نمایش رونمایی کرد.

مسکو - ایرنا - شبکه تلویزیونی بریکس در گفت‌وگویی با فرزانه شفیعی مترجم ایرانی ساکن مسکو به بیان نقش ترجمه آثار ادبی و زبان هنر در توسعه مناسبات فرهنگی تهران - مسکو پرداخته است.

تهران - ایرنا - روابط عمومی سیما در پی انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌ها در خصوص تولید برنامه «جام‌جم» اعلام کرد فصل جدید این برنامه در دست طراحی است.

تهران - ایرنا - «حسام منظور» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون قصد دارد اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» اثر برام استوکر نویسنده ایرلندی را روی صحنه ببرد.

تهران - ایرنا - انجمن سینمای جوانان ایران با ابلاغ آیین‌نامه‌ای، سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی در سال 1403 تا 250 میلیون تومان افزایش داد.

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی «تمساح خونی» با تشکر از تماشاگران این فیلم گفت: اگر در حال حاضر سینما رونق دارد، به برکت حضور شماست.

تهران - ایرنا - دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس3» به کارگردانی مسعود اطیابی مجوز اکران گرفتند.

تهران - ایرنا - مستند «ابوجهاد، پدرِ جهاد» که به زندگی و سیره مبارزاتی احمدجبرئیل دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین، هم‌پیمان راهبردی ایران و سوریه، می‌پردازد، از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» به جشنواره فیلم کوتاه Short Shorts ژاپن راه یافت.

تهران - ایرنا - پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با تبریک روز ملی خلیج‌فارس گفت: خلیج‌فارس تنفس‌گاه منطقه و مهمترین نقطه راهبردی جهان و هدیه خداوند به این سرزمین است.

تهران - ایرنا - تقریبا می شود گفت که خطر از بیخ گوش جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی گذشت. نزدیک بود، ناامیدوارانه به مسلخ رفتن یک اثر پربازیگر دیگر را به نظاره بنشینیم. اما تا اینجای کار، فعلا، فرصت منتظر نشستن را داریم.

تهران - ایرنا - تهیه کننده و کارگردان «بی‌واسطه» با تاکید بر نگاه مطالبه‌گرانه این برنامه تلویزیونی گفت: تمام تلاش «بی‌واسطه» در این است که بدون خودسانسوری به موضوعات گوناگون بپردازد و خود را به سوژه‌های مورد نظرش نزدیک کند.

تهران - ایرنا - دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» با موضوع غدیرخم و با حضور نوجوانان در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور گفت: نادر طالب‌زاده، نادره‌ای در حوزه رسانه بود و با خوش فکری و انتخاب هوشمندانه جریان سازی می‌کرد. او بسیاری از اندیشمندان و متفکران غرب را می‌شناخت و از ظرفیت آنها برای نقد و افشای ماهیت نظام سلطه استفاده می‌کرد.

تهران - ایرنا - نمایش «فین جین» با میزبانی از بیش از 15 هزار مخاطب، به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش عمارت نوفل‌لوشاتو لقب گرفت.

تهران - ایرنا - شبکه های رادیویی به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و شهادت شهید مطهری برنامه‌های متنوعی در قالب‌های مختلف را برای شنوندگان تدارک دیده‌اند.