دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

باراک اوباما

باراک اوباما

خبرگزاری دانشجو

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو - مبینا حسینی‌فرد؛ روند اخبار فلسطین از حماسه حماس آغاز شد اما نه تنها در این نقطه خلاصه نشد بلکه به شکل‌های گوناگون گسترش یافت. از نشر اخبار جنایات رژیم صهیونیستی توسط خبرنگاران و مردم عادی گرفته تا اقدامات حقوقی آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه، حمایت های نظامی انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و پاسخ موشکی هدفمند ایران از خاک خود به خاک سرزمین‌های اشغالی، همه و...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، استفان والت، در فارین پالیسی نوشت: جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب در سال 1979 که در پی آن شاه سرنگون شد، به مدت 45 سال با ایالات متحده و برخی بازیگران منطقه دچار چالش بوده است. ایالات متحده در جنگ ایران و عراق، از صدام که آغازگر جنگ بود، حمایت کرد و سپس جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، تهران را در «محور شرارت» خود قرار داد. دولت اوباما در نهایت...

وب‌گاه مشرق نیوز

نشریه آمریکایی اذعان کرد به خاطر دشمنی‌های دائمی آمریکا و اسرائیل، ایران توجیه داشت که بمب اتمی تولید کند اما خویشتنداری به خرج داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

همزمان با سالگرد خروج دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در اردیبهشت 1397 دولتمردان سابق ایران دوباره گرد جنازه برجام جمع شدند تا برایمان از خوبی‌هایش بگویند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بایدن تصریح کرد: اقدامات و سیاست های برخی از اعضای سابق دولت یمن و سایرین در تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به باور ولی نصر اهرم‌هایی که امروز ایالات متحده به آن‌ها متوسل شده، گزاره‌هایی همچون عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل به سان بنزین بر آتش است و می‌تواند زمینه را برای رویارویی دوباره تهران و تل‌آویو هموار کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

واشنگتن و متحدانش می‌خواهند از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ولی نصر، تحلیلگر برجسته حوزه روابط بین الملل با اشاره به آرامشی که اکنون تنش ایران و اسرائیل را کمرنگ کرده، مدعی است که این آرامش به واسطه متغیرهای مختلف مانند آنچه احتمال پیروزی (ادعایی) اسرائیل در رفح خوانده می‌شود، می‌تواند شکننده باشد و صلح نسبی را بر هم بزند. رویارویی ایران و اسرائیل در دو هفته اول آوریل، چشم انداز استراتژیک خاورمیانه را به شدت تغییر داد. اول آوریل، حمله هوایی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولی نصر، تحلیلگر برجسته حوزه روابط بین الملل با اشاره به آرامشی که اکنون تنش ایران و اسرائیل را کمرنگ کرده، مدعی است که این آرامش به واسطه متغیرهای مختلف مانند آنچه احتمال پیروزی (ادعایی) اسرائیل در رفح خوانده می‌شود، می‌تواند شکننده باشد و صلح نسبی را بر هم بزند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، در رقابت‌های فرضی انتخابات سراسری 2024 در پنج ایالت از 6 ایالت مهم موسوم به «میدان نبرد» پیشی می‌گیرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روز جمعه، مجمع عمومی سازمان ملل در یک رأی گیری عمومی به عضویت فلسطین به عنوان یک عضو اصلی در سازمان ملل رأی مثبت داد. در این رأی گیری، 143 کشور به عضویت فلسطین رأی مثبت، 9 کشور، رأی منفی و 25 کشور، رأی ممتنع خود را اعلام کردند. این رأی از 138 رأی موافق سال 2012 برای عضویت فلسطین، فراتر رفته، مجموع آرای مخالف و ممتنع آن نیز کاهش محسوسی پیدا کرده...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه طی تماسی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر هدف مشترک این رژیم و آمریکا برای شکست حماس تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجو

مردم معترض ادلب در مرکز این شهر تظاهرات کردند و این منطقه از سوریه پس از مدتی شاهد تظاهرات علیه هیأت تحریرالشام و سرکرده‌های آن بوده است. همچنین، هشت اردیبهشت ماه سال جاری نیز ساکنان بخش‌های مختلف استان ادلب علیه «ابو محمد الجولانی» سرکرده هیأت تحریرالشام تظاهرات کرده و خواستار سرنگونی وی شدند. در سال‌های گذشته مقامات آمریکا با استفاده از افراط گرایان و تروریست‌ها سعی کردند دولت «بشار...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی ارزیابی کرد جو بایدن در طول دوران ریاست جمهوری خود نتوانسته دستاورد چندانی را رقم بزند و از ضمانت امنیتی واشنگتن به ریاض انتقاد کرد.

وب‌گاه گسترش

ترامپ و بایدن اقداماتی را انجام داده اند که گفته می شود کارنامه ای درخشان در بازار انرژی و به نفع غول های نفتی داشته اند.

وب‌گاه فرارو

امروز در ایران، پرستاران کمترین حقوق را نسبت به کارکنان دولت می‌گیرند و حقوق ثابت پرستاران، حتی از حقوق معلمان هم کمتر است با وجودآنکه در تمام کشورها، پرستاری به عنوان یک شغل سخت، استرس‌آور و پر خطر شناخته می‌شود.