دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

بازیافت

بازیافت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی «دنیای‌اقتصاد» با حضور فعالان اقتصادی حوزه معدن و استادان و صاحب‌نظران دیروز آغاز به کار کرد. در ابتدا علیرضا بختیاری، مدیرمسوول گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد، ضمن خیرمقدم به حاضران، اهداف برگزاری این رویداد را تشریح کرد و دکتر سریع‌القلم نیز به بررسی تحولات اقتصادسیاسی جهان پرداخت (مشروح سخنان این استاد دانشگاه شهید بهشتی در شماره‌های آینده روزنامه...

وب‌گاه عرشه آنلاین

دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده ابلاغ شد. دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده ابلاغ شد. به گزارش عرشه آنلاین دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده جهت واردات و تولید انواع خودرو موضوع ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد.

خبرگزاری تسنیم

دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده جهت واردات و تولید انواع خودرو موضوع ماده (1) قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

در حالی که استاندار تهران می‌گوید که «قطعه زمینی بین تهران و قم برای مرکز دفن زباله در نظر گرفته شده است»، مدیر عامل سازمان پسماند نظر دیگری دارد.

وب‌گاه فرارو

در حالی که استاندار تهران می‌گوید که «قطعه زمینی بین تهران و قم برای مرکز دفن زباله در نظر گرفته شده است»، مدیر عامل سازمان پسماند نظر دیگری دارد.

وب‌گاه گسترش

آنطور که گفته شد، در حال حاضر از وابستگی به واردات بنزین بی‌نیاز شده‌ایم و یکی از بزرگ ترین پالایشگاه های تولید بنزین را در اختیار داریم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر شاهین کاظمی، از فعالین و محققین جوان صنعت نساجی کشور در چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی اختراعات ژنو 2024 که از روز چهارشنبه 29 فروردین لغایت یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 در کشور سوئیس برگزار شد موفق به کسب مدال برنز و دیپلم افتخار گردید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ورق استیل که به فولاد ضد زنگ نیز معروف است، آلیاژی از آهن است که به دلیل وجود کروم، نیکل و عناصر دیگر، در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ظروف یکبار مصرف، که به ظروف پذیرایی یکبار مصرف نیز معروف هستند، برای مواقعی که نمی‌خواهید بعد از مهمانی وقت صرف شستن ظرف‌ها کنید، بسیار مناسب‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در ایران سالانه بین 100 تا 500 میلیون تن نخاله در طبیعت رها می‌کنیم. حقیقت ماجرا این است که اگر به اطراف همه شهرها نگاه کنیم کاملاً معلوم است که نخاله‌ها به صورت مدیریت‌نشده و سازمان‌نیافته رها شده‌اند.

وب‌گاه فرارو

برندهای بزرگ لوکس همیشه نسبت به بازار ثانویه محتاط بوده‌اند، زیرا نگران بودند که ممکن است کنترل دقیق آن‌ها بر توزیع و تصویر برند را مختل کند، فروش آن‌ها را نابود کند و جعل را ترویج کند. این تنش در دهه گذشته به دلیل ظهور سریع پلتفرم‌های فروش مجدد آنلاین به وضوح دیده می‌شود.

وب‌گاه فرارو

«شهرداری تهران باید حداکثر بهره وری را از آرادکوه ببرد و در عین حال برای انتقال این مرکز برنامه‌ای می‌داشت که از این رو زمینی حدفاصل بین تهران و استان قم انتخاب و کار مطالعاتی بارگذاری آن نیز شروع شده است.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بازار جهانی بازیافت تحت‌تاثیر تعدادی از محرک‌هاست. افزایش آگاهی و مقررات یکی از محرک‌های کلیدی است که بر روی خدمات بازیافت زباله تاثیر مستقیم دارد. گزارش تحقیقاتی بازار خدمات بازیافت زباله بر اساس بخش‌ها و مناطق مختلف نشان می‌دهد که خدمات بازیافت زباله از 58.53‌میلیارد دلار در سال‌2023 به 62.22‌میلیارد دلار در سال‌2024 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 6.3‌درصد رسیده‌است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گروه صنعتی فیبو در زمینه تولید ورق های فیبورد و البته ساندویچ پانل هایی که شاخص هایی چون نسوز بودن، عایق صدا، ضد قارچ، کپک، حشره و رطوبت دارند و البته کاملا قابل بازیافت است، در ایران بعنوان پیشگام در زمینه صنعت ساخت و ساز خشک فعالیت می کند.

خبرگزاری ایرنا

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی گفت: بازیافت و استفاده از سرباره آهن و فولاد در زیرساخت راه و راه آهن جهت پیشگیری از مشکلات زیست‌محیطی از جمله ایجاد گرد و غبار در نواحی شهری ضرورت دارد.