سه‌شنبه 1 خرداد 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه گسترش

بحران آب، جدی‌ترین معضل زیست‌محیطی کشور است که قرار گرفتن ایران در کمربند خشک کره زمین و موقعیت جغرافیایی و بارش‌های آن تنها متهمان آن نیستند و شاید بتوان تعدد نیازها و تصرف‌های بشری بر محیط‌زیست و رشد سریع جمعیت را اصلی‌ترین عامل بحرانی شدن شرایط آب کشور دانست.

وب‌گاه 55 آنلاین

این عکس، نمایی از شالیزارهای منطقه‌ی سه‌تخت گزین در استان فارس را نشان می‌دهد که به عنوان نمادی از یک فاجعه‌ی زیست‌محیطی تبدیل شده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

طوفان و سیل در غرب افغانستان 50 کشته برجای گذاشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود تحت عنوان «هر دم از این باغ بری می‌رسد» از واکنش متناقض امام جمعه مشهد به وقوع سیل در دولت روحانی و رئیسی انتقاد کرده است. روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود تحت عنوان «هر دم از این باغ بری می‌رسد» از واکنش متناقض امام جمعه مشهد به وقوع سیل در دولت روحانی و رئیسی انتقاد کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده: ماجرای مدیریت و رویکرد کلی مجموعه جریان...

وب‌گاه خبر آنلاین

ماجرای مدیریت و رویکرد کلی مجموعه جریان حاکم به‌جایی رسیده که باید آرزوی دولت اول اصولگرایان در سال‌های 84 تا 92 را داشت. مدیریتی غیرپاسخگو، اقتضایی، بدون برنامه و از همه بدتر مدیریتی انکارگرا آن هم انکار در روز روشن؛ و اگر نعمت بزرگ فضای مجازی نباشد، معلوم نبود که آقایان امروز چه ادعاهایی که نمی‌کردند.

خبرگزاری تسنیم

متولی نخستین عرضه پساب با اعلام اینکه برای اولین آب به بازار سرمایه رسید، 8 مزیت این رویدادی تاریخی بازار سرمایه و صنعت آب را اعلام کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

طالبان با استفاده از محدودیت و عدم ارسال حقابه ایران روشی را انتخاب کرده تا به بهانه آب همسایگان این حکومت را به رسمیت بشناسند. طالبان با استفاده از محدودیت و عدم ارسال حقابه ایران روشی را انتخاب کرده تا به بهانه آب همسایگان این حکومت را به رسمیت بشناسند. به گزارش عرشه آنلاین، برای مقامات طالبان، آب تبدیل به مساله‌ای برای چانه زنی شده است. آن‌ها پیش از این درمورد سد کمال‌خان و حقابه...

وب‌گاه گسترش

تهران، وضعیت مناسبی را از نظر منابع آب ندارد و مصرف آب در پایتخت، شاهد یک افزایش نجومی است. آنطور که مشخص شد، مشترکان پرمصرف تهرانی ماهانه 24 هزار لیتر آب مصرف می کنند.

وب‌گاه گسترش

بحران آب و خشکسالی، مدت زمان زیادی است که در کشور وجود دارد تنش های بسیاری را به وجود آورده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت ایران در این پنج دهه تقریباً هیچ فعالیت کارآمدی در حوزه دیپلماسی آب نکرده است. ایران در واقع صبر کرده که طرف مقابل هر کاری دوست دارد انجام دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

واکنش علی ربیعی به «هجمه سنگین» دولت به مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

وب‌گاه فرارو

تورم؛ به عنوان یک هدیه به تمام نهاد‌های نظارتی کشور و به ویژه به روسای قوا که اکنون اختیارات بی سابقه دارند، می‌گویم تا کار به فاجعه نکشیده رویه هایتان را تغییر دهید. حکومت یکدست برای ما در تجربه قبلی آن کارنامه را رقم زد و اکنون ببینید در این دولت چه خبر است!

وب‌گاه گسترش

وضعیت بارش های اخیر، توانست تا حدودی، سیستان و بلوچستان را از بحران آب نجات دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بارش‌های زمستانی هم به داد کمبود آب در ایران نرسید. نیمی از ذخایر سدهای کشور همچنان خالی است. در همین حال مدیرعامل آبفای تهران گفته که سه سال خشکسالی را پشت سر گذراندیم و اتفاقی رخ نداده است. این در حالی‌ست که فرونشست زمین به سرعت در حال پیشروی در کشور و به طور مشخص در تهران است. بارش‌های زمستانی هم به داد کمبود آب در ایران نرسید. نیمی از ذخایر سدهای کشور همچنان خالی است. در همین حال...

وب‌گاه فرارو

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه 2000 ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ترک‌های اصفهان، به میراث هم رسید.