جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با تأیید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام "بابک زنجانی" نقض و تبدیل به 20 سال حبس شد

نسخه ترمیم سند تحول بنیادین توسط شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است، بسیج دانشگاه فرهنگیان در مطلبی به بررسی این نسخه پرداخته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فردا هزارمین روز از آغاز به کار شورای ششم است، گفت: 460 روز به پایان دوره کاری مدیریت ششم شهری باقی مانده و این زمان کوتاهی نیست و می‌توان به وظایف خود در قالب خدمت‌رسانی به مردم عمل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای برنامه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تمام بیمارستان‌های تابعه ابن دانشگاه، گفت: درمان رایگان کودکان یک سرمایه گذاری بسیار مفید روی سلامتی آن‌ها در بزرگسالی است.

رئیس شورای شهر تهران نسبت به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران واکنش نشان داد.

اینجا یکی از متفاوت‌ترین کلاس‌های درس کشور است، کلاس درسی که از خستگی، تکرار و استرس برای دانش‌آموزان خبری نیست.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: در دیوان کیفری بین‌المللی و در دیوان بین‌المللی دادگستری، رژیمی صهیونیستی به عنوان رژیم منفور نسل‌کش معرفی شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قراردادهای بسته شده تعیین شده و پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند.

تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، 1300 سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به 6 تریلیون مایل (9.7 تریلیون کیلومتر) است.

توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای حمایت معاونت از دستیابی این دانشگاه به مرجعیت علمی و فناورانه، توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات فناورانه منعقد شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: وضعیت نظافت تهران در مقایسه با پاریس، پایتخت فرانسه، جایگاه بهتری دارد.

اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان در کاهش جمعیت کیفری نقش به سزایی دارد، بر همین اساس 145 هزارو 807 مددجو در سال 1402 در کل کشور عفو شده یا از نهادهای ارفاقی بهره‌مند شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 50 هزار معلم و امسال 72 هزار معلم از آزمون‌های استخدامی جذب خواهند شد و بر این اساس، معادل 20 درصد کل معلمان کشور در دوره دولت سیزدهم مشغول به فعالیت می‌شوند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد.

چین اولین تصاویر گرفته شده توسط ماهواره پرتو ایکس "اینشتین پروب" را منتشر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران از دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی امید بازدید کرد. تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده و ایران چهارمین کشور در جهان است.