جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضاییه گفت: خطاب به کلیه مراجع قضایی تأکید می‌کنم که نسبت به آن دسته از آرا که جنبه‌هایی غیر از ابعاد حقوقی و قضایی پیدا می‌کنند، نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: طی دو سال گذشته نیز 29 مجوز به‌منظور تاسیس موزه خصوصی صادر شده و 74 موزه خصوصی تمدید مجوز شدند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دستور اصلاح قبوض گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی صادر و بر این اساس دستور محاسبه هزینه گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی برای نیمه اول سال 1402 نیز با تعرفه یک‌چهارم اعلام شد.

متهمی که در خیابان گاندی زن جوان را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر گرگان، دستگیر شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس‌ها در تهران از 1800 در دوره قبل به 3050 دستگاه در این دوره رسیده گفت: در بخش نوسازی و بازسازی اتوبوس نیز 7 برابرمدیریت قبلی کار انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این که 500 دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده است، گفت: 250 دستگاه وارد شده و در حال آماده سازی است و در صورت تأمین به موقع ارز مورد نیاز، ماهانه 50 دستگاه آمبولانس، تجهیز و توزیع می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی به مناسبت روز روانشناس و مشاور بهروزی و فضیلت مندی در زندگی را ارمغان روانشناسان و مشاوران عنوان کرد و نوشت: برخی از موفقیت های پلیس مرهون زحمات مسئولانه روانشناسان و مشاوران است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: 5 درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود که برای رفع این خطا باید دوربین‌ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی تاثیر نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت گرامید‌اشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نوشت: تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌وپرورش، جزئیات اقدامات لازم برای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی توسط داوطلبان کنکور و نحوه ثبت‌نام ترمیم نمرات را تشریح کرد.

در راستای کمک به تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر، صندوق اعتباری هنر در چهارمین مرحله طی فراخوانی از 135 هنرمند واجد شرایط متقاضی مسکن هنرمندان برای ارائه مدارک دعوت کرد.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: راهبری 5 مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، سراج، دماوند و شهید چمران به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سال 1403 در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

معاون خدمات شهری منطقه 6 شهر تهران، برای مقابله به موقع با حشرات و آفات گیاهی، از ابتدای بهار با اجرای طرح پایش میدانی، نقاط آلوده و مشکوک را شناسایی و با سم پاشی و نصب کارت‌های زرد، به حمله و هجوم سفید بالک‌ها پاتک زدند.

رئیس سازمان غذاودارو از ابلاغ آیین نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی خبر داد و گفت: عرضه دارو به صورت آزمایشی به مدت 6 ماه در یک استان اجرا خواهد شد.