دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

جنگ سرد

جنگ سرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به بهانه سفر اخیر پوتین به چین، بار دیگر تحلیل ها در باب چرایی هم صدایی دو بازیگری که امروز از آنها تحت عنوان تهدیدی بالقوه علیه ایالات متحده و غرب یاد می شود، افزایش یافته است. گروهی تاکید دارند که رهبران دو کشور عزم خود را برای به چالش کشیدن نظم تحت رهبری آمریکا جزم کرده و در این مسیر گام هایی جدی برداشته اند.

وب‌گاه عصر ایران

اصطلاح "جنگ سرد" ساخته والتر لیپمن است. منظور لیپمن از جنگ سرد عبارت بود از: وضعیت تنش طولانی و شدید بین کشورها یا پیمان‌های نظامی رقیب، که البته به جنگ تمام‌عیار تبدیل نمی‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی اظهار داشت که مذاکرات میان «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» رئیسان جمهوری روسیه و چین بسیار موفقیت‌آمیز بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی را بردارد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ پاسخ سوال نخست به شکل فزاینده‌ای مثبت است. اما پاسخ سوال دوم کاملا نامشخص است. جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 یعنی به مدت 45 سال است که با ایالات متحده و بسیاری از همسایگان خود دچار اختلاف و تنش است. آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کاخ سفید نسبت به نشست‌های دو روز گذشته روسای جمهور روسیه و چین در شهر پکن واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

قرارداد بندر چابهار می‌تواند به هند کمک کند تا روابط تجاری با آسیای مرکزی را تقویت کند؛ اما تهدید تحریم های آمریکا بر این پیمان سایه انداخته است. به گزارش الجزیره، هند توافق‌نامه 10ساله‌ای را برای توسعه و بهره برداری از بندر استراتژیک چابهار ایران امضا کرده است؛ زیرا دهلی‌نو قصد دارد روابط تجاری خود را با افغانستان محصور در خشکی و کشورهای آسیای مرکزی، با دور زدن بنادر در همسایه غربی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی از ناظران با اشاره به این مقوله که تایوان خط قرمز چین است، می گویند تا زمانی که ایالات متحده از این خط قرمز ترسیمی عبور نکند، رویارویی میان دو بازیگر دور از ذهن است و دو قدرت می توانند به جای تنش، همکاری در حوزه های چون هوش مصنوعی را تجربه کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که به موجب آن برخی از مجرمان اوکراینی می‌توانند به ارتش بپیوندند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مجارستان قطعنامه شورای اروپا در حمایت از طرح صلح پیشنهادی اوکراین را وتو کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه انگلیس دو کشور روسیه و کره شمالی را به بهانه تجارت نامشروع در حوزه تسلیحاتی و نفتی، تحریم کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: آمریکا با ذهنیت جنگ سرد خود مسوول شکل گیری و تشدید بحران اوکراین است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایطی که گمانه زنی ها در باب موانع پیش روی توافق امنیتی آمریکا و عربستان بسیار است، گروهی به شکلی موسع تر این توافق احتمالی را بررسی کرده و مدعی اند که در صورت تحقق آن، بن سلمان هم در بعد امنیتی و هم در بعد اقتصادی و انرژی، دست بالا را خواهد داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نویسنده کتاب در این آیین با اشاره به فعالیت ده‌ساله در حوزه تحقیق و پژوهش و تدوین کتاب در تاریخ انقلاب تصریح کرد: ما نوشته‌های ارزشمندی برای سیر شکل‌گیری انقلاب داریم؛ اما من تمرکزم را روی بعد از انقلاب گذاشتم. محمد کفاش تصریح کرد: پیرامون عملیات سیا اکثر منابع به قبل از انقلاب مرتبط است و گویا بعد از انقلاب این سازمان وجود ندارد. اما به گفته امام،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تحولاتی چون ریاست دونالد ترامپ و همه گیری کووید 19 بسیاری از معادلات جهانی را برهم ریخت. در شرایط کنونی چین و آمریکا بیش از هر زمان دیگر در آستانه رویارویی تمام عیار قرار دارند.