جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

پلیس محلی کنیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد بر اثر شکستنِ یک سد در یکی از شهرهای شمال «نایروبی»، پایتختِ این کشور که در پی بارش‌های شدید تخریب شد، دست‌کم 42 نفر کشته شده‌اند و چندین نفر دیگر همچنان مفقود هستند.

رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در دوره‌ای تاریک به‌سر می‌برند. مطبوعات کم‌رونق‌تر از همیشه شده‌اند، اینترنت کُندی و انسداد و خلل بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، راه روزنامه‌نگاری در عرصه‌های متعددی بسته است، بسیاری از روزنامه‌نگاران به مشاغلی دیگر بپوسته‌اند، اقتصاد رسانه‌های آنلاین زمین گیر شده و رادیو و تلویزیون هم به انحصار خود ادامه می‌دهد.

یک جامعه شناس گفت: «علی رغم همه مشکلات موجود، تهران یک کلان‌شهر است و می‌تواند یک شهر بی‌نظیر باشد. ما مشکلات را بزرگ نمایی می‌کنیم تا افراد بفهمند نسبت به‌آینده مسئولیت دارند. اینها را باید با مردم در میان گذاشت.»

رئیس قوه قضاییه خطاب به مقامات قضایی و قضات در راستای «اقناع افکار عمومی در پرونده‌های ذوابعاد» و «عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها و عمل به مر قانون» تاکبد کرد.

بنا به اظهارات مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم و تخلف در قرارداد محسوب می شود و لذا در صورت فعالیت، از سوی شهرداری و همچنین پلیس امنیت با آنها برخورد خواهد شد.

باستان‌شناسان به همراه دانشجویان دانشگاه زابل در کاوش آموزشی تپه «پیرزال سیستان»، علاوه بر اشیاء 4300 ساله، بقایای معماری به قدمت حدودی 4500 سال را کشف کردند.

از غلامحسین‌خان درویش معروف به درویش‌خان به‌عنوان نخستین قربانی سوانح رانندگی با اتومبیل در درالخلافه نام می‌برند.

کلید اولیه نوبت اول کنکور فردا منتشر می‌شود.

هزاران شهروند معلول با پیوستن به کارزار برکناری رئیس سازمان بهزیستی کشور، خواستار عزل او شدند.

بارشی که در استان‌های جنوبی و شهرهای عربی حاشیه خلیج فارس رخ داده کاملا طبیعی است و هیچ ربطی به بارورسازی ابرها به شکل وسیع در این مناطق ندارد. چرا که چنین بارورسازی اساسا از عهده بشر خارج است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (10 اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (11 اردیبهشت) خبر داد.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از کندی سرویس‌دهی در خط 5 مترو تهران خبر داد.

با اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان، مدارس و دانشگاه‌های نوبت عصر برخی شهرستان‌های غیر حضوری شد.

طی یک مهمانی در یکی از باغ‌های اطراف شیراز، 29 پزشک به‌علت مصرف مشروب تقلبی دچار مسمومیت شدند و در بیمارستان بستری هستند.

پرواز استانبول - تهران به علت بدحال شدن یکی از مسافران، شب گذشته یعنی نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ارومیه شد.

بررسی داده‌های مربوط به مصرف کالری ایرانیان در سال 1401 نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افراد کشور کمتر از کالری استاندارد، یعنی کمتر از 2100 کالری در روز استفاده می‌کنند. در سال‌های گذشته تورم مزمن موجب شده قیمت مواد خوراکی افزایش پیدا کند و قدرت اقتصادی مردم کاهش یابد. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش «وضعیت فقر در 1401» ابعاد مختلف این مساله را بررسی کرده است.