جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

اجتماعی وب‌گاه خبر آنلاین

نتایج یک پژوهش که در خبرگزاری فارس منتشر شده است نشان می‌دهد که کیفر اعدام و ترس از آن برای ایجاد ارعاب و واهمه در نهاد اشخاصی که مصمم به ارتکاب این جرائم هستند، موثر واقع نشده است. در خارج از ایران؛ گزارشی در سال 2012 توسط محققان در شورای ملی تحقیقات آکادمی‌های آمریکا نشان داد که ایالت‌هایی از ایالات متحده آمریکا که از مجازات اعدام استفاده می‌کنند نرخ قتل مشابهی با ایالت‌هایی دارند...

«چند سالی است خودکشی در کادر درمان به ویژه پزشکان زیاد شده است. این زیاد شدن نسبت به گذشته است و البته باید بگویم که در کشوری مانند آمریکا آمار خودکشی بالاتر است. با این حال مساله مهم این است که در جامعه کنونی ما شیب خودکشی افزایش یافته و حتی ممکن است در صورت اجرا نشدن پیشگیری‌های ضروری، به زودی نرخ خودکشی ایران از سایر کشورها بیشتر شود.»

یک مدیرِ میانی و غیر قضایی (اداری) در قوه قضائیه طی بخشنامه‌ای به دفاتر خدمات قضایی سراسر کشور اعلام کرده است که از «پذیرش هرگونه اظهارنامه بر علیه مقامات دولتی و سران حکومتی» خودداری کنند!

زن 34‌ساله‌ای خجالت می‌کشید به پزشک مراجعه کرده و از نفخ بسیار بدبوی شکم خود صحبت کند و این موضوع باعث شد دیر متوجه ابتلای خود به سرطان روده شود.

هواشناسی به کشاورزان هشدار داد.

بررسی داده‌های آماری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، در سال گذشته، از افزایش 353 درصدی وسعت آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی کشور حکایت دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران خبر داد.

عقاب طلایی می‌تواند بیش از 30 سال در طبیعت زندگی کند و نقش مهمی در تعادل جمعیت جوندگان داشته باشد به شرط اینکه بتواند از مخاطرات روی زمین جان سالم به در ببرد.

یکی از پرندگان آفریقا با ثبت رکورد پرواز در ارتفاع 11,300 متری از سطح زمین، عنوان بلندپروازترین پرنده دنیا را به دست آورده است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین شامل می‌شده است ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است.

باستان‌شناسان با کاوش در ایتالیا بقایای یک گورستان پیشارومی را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

یک پزشک در راستای خودکشی یکی دیگر از اعضای جامعه پزشکی به خبرآنلاین می‌گوید: «شاید اندیشیدن به تصمیم خودکشی، یک تجربه مشترک برای اکثر افراد در هر جایگاهی باشد، اما در مورد خودکشی دکتر آل سعیدی، این یأس فلسفی و ناامیدی اجتماعی همزمان شده بود با شغل ایشان؛ که یک زمینه کاری پراسترس با فرسودگی بالا به شمار می‌آید. این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که «مشاغل» چقدر در ایجاد احساسات و اتخاذ تصمیمات...

اخیرا تصویری در شبکه‌های اجتماعی، مبنی بر شکار یک پلنگ ایرانی در پارک ملی هِنگول بلوچستان پاکستان، منتشر شده است.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (7 و 8 اردیبهشت‌ماه) خبر داده است.