دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری دانشجو

آموزشی خبرگزاری دانشجو

مراسم انعقاد چهار موافقت‌نامه در زمینه بومی سازی تجهیزات و فناوری های گلوگاهی صنعت نفت و 11 قرارداد تولید اول بین شرکت ملی نفت، معاونت علمی و شرکت‌های دانش بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، وزیر نفت و جمعی از معاونان آنها برگزار شد.

مهلت ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال 1403 دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدت یک روز تمدید شد.

در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت، تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی، بین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران منعقد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه 250 واحد دانشگاهی موجود پیام نور در کشور آماده واگذاری است، گفت: 110 واحد غیر انتفاعی در کشور منحل شده است.

بر اساس آخرین رتبه‌بندی آسیایی تایمز 2024، دانشگاه صنعتی شریف با صعود 8 پله‌ای خود در جایگاه 56 دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت.

دوره بین المللی مشترک ایران و روسیه با عنوان "کارآفرینی و مهارت‌های آینده" با هدف توسعه پایدار و تجاری سازی ایده‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

رساله دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه اول را در میان رساله‌های کشوری در حوزه‌های فنی و مهندسی کسب کرد.

سیدسلمان سیدافقهی با بیان اینکه هسته اولیه خانه نخبگان با حضور چند هزار نفر از نخبگان سازماندهی خواهد شد، گفت: در سال جاری با توجه به تمرکز دولت بر موضوع اقتصاد، پنج میز حول پنج موضوع کلیدی اقتصاد ایجاد می‌شود، تا راهکار‌های مناسب را به مسئولان ارائه دهند.

سیدحسین هژبری گفت: عملی شدن شعار امسال بیانگر ورود اقتصاد ایران به نسخه اقتصادی دیگری است که احتمالا حتی برای عده زیادی از جامعه نخبگانی کشور جدید و ناشناخته بوده و جا دارد که جریان دانشجویی آن را تبیین کند.

رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد: بیش از 1200 خیر نیک‌اندیش در قالب عضویت در بنیاد حامیان دانشگاه تهران، در طول سال گذشته مبلغی در حدود 300 میلیارد تومان به دانشگاه تهران کمک کرده‌اند که این مبلغ حدود 10 درصد بودجه کل دانشگاه تهران را تشکیل می‌دهد.

سرپرست کاتالیست متانول و متاناسیون واحد تحقیقات یک شرکت دانش بنیان، با اشاره به طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، گفت: این کاتالیست جدید که اصطلاحا به آن کاتالیست سنتز متانول، "متانول سبز" گفته می‌شود، بیشتر در بحث حفظ محیط زیست اهمیت دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و در راستای کاهش آلودگی ناشی از ترافیک در شهرها، اولین نشست با حضور نمایندگانی از شهرداری‌های تهران، اصفهان، کردستان و کمیسیون عمران و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد. سید محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست طی سخنانی در این نشست اظهار داشت:...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه تهران با هدف تقویت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی و تجلیل و قدرشناسی از فعالان فرهنگی و آثار برجسته فرهنگی خلق‌شده توسط دانشجویان خوابگاهی و ترغیب آن‌ها به مشارکت جدی‌تر در حوزه فرهنگی و اجتماعی، این جشنواره را طراحی کرد که فراخوان دومین دوره آن از دی‌ماه 1402 در دو قسمت رقابتی و نمایشگاهی منتشر شد. دانشجویان خوابگاهی...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تاریخ و زمان برگزاری آزمون زبان MSRT تیرماه 1403 اعلام شد. آزمون زبان MSRT تیرماه 1403 روز جمعه یک تیر 1403 برگزار می‌شود. تاریخ و زمان ثبت نام: ثبت نام از فردا یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 از ساعت10 آغاز شده و تا ساعت 18 روز چهارشنبه 23 خرداد 1403 ادامه دارد. حوزه‌های برگزاری در تقویم آزمون درج می‌شود.

محمد قائدی، معاونت سیاست ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از ملزومات تحول در آموزش و پرورش ایجاد گفتمان اهمیت این دستگاه در دیدگاه سیاست گذاران است. هرساله با انتشار بودجه آموزش و پرورش نگاه های مختلفی از بودجه ریزی برای این نهاد به وجود می آید. بودجه هزینه ای آموزش و پرورش برای سال 1403 معادل 237 همت در نظر گرفته شده که...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساغر کتابی سیزدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران (اینوتکس) با شعار "ایران خلاق، فرصت‌های نو" از 18 تا 21 اردیبهشت 1403 در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. این رویداد که بزرگترین نمایشگاه فناوری و نوآوری کشور به شمار می‌رود، میزبان 451 شرکت، استارتاپ و کارگزار بود که آخرین دستاورد‌ها و نوآوری‌های خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشتند. در...