دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانشجو

اقتصادی خبرگزاری دانشجو

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.40 درصد افزایش به 83 دلار و 29 سنت رسید.

معاملات برق بورس انرژی در آغاز سومین هفته از اجرای طرح اصلاح جریان نقدینگی صنعت برق با معامله 163 میلیارد تومان رشد چشمگیر 5 برابری را تجربه کرد و رکورد زد.

وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن، همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران گزارش داد.

مسکن ساختمان طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها که توسط مجلس و به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تدوین و اصلاح شده بود، توسط شورای نگهبان تایید شد که با ابلاغ این طرح بخشی از مشکلاتی که هم‌اکنون در بازار اجاره، زمین و مسکن وجود دارد، رفع خواهد شد.

نامه‌ای که از طرف 10 انجمن صنعتی بزرگ کشور درخصوص اعتراض به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نوشته و به رهبر انقلاب ارسال شده است، درواقع با نوعی فریب امضاکنندگان همراه بوده و طبق اظهارات مسؤولانِ چند مورد از این صنایع، بورس کالا پشت این ماجرا بوده است.

دومین حراج سکه در سال جدید از ساعت 12 امروز دوشنبه 17 اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از باش‌های شدید در برخی مناطق خبر داد و برای 23 استان هشدار نارنجی خسارت به کشاورزان صادر کرد.

رهبر انقلاب در دیدار کارگران با اشاره به وظایف مسئولان برای تحقق شعار سال 1403، «جهش تولید با مشارکت مردم»؛ ایجاد تعاونی‌های تولید را یکی از اقدامات لازم در این زمینه دانستند؛ موسایی، کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشتی به بررسی نقش تعاونی‌های تولید در اقتصاد و تحقق مشارکت مردم در جهش تولید پرداخته است.

محمدرضا جوفار کارشناس جغرافیای سیاسی در گفتگو با دانشجو: مکران، ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که مورد غفلت قرار گرفته است. مهم‌ترین مسئله در ظرفیت مکران منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی آن است که با دسترسی به افغانستان، پاکستان و هند بر ژئوپلتیک ایران اثر گذاشته است. گردشگری مهم‌ترین ظرفیت آن محسوب می‌شود. با وجود اینکه مقداری به آن توجه شده، اما هنوز ضعیف است. حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی و...

با پایان عملیات اورهال (به روز رسانی) 2 نیروگاه خلیج فارس و طوس، تولید و تأمین پایدار 1440 مگاوات برق در آستانه آغاز ورود به فصل گرم در مشهد مقدس و بندرعباس رقم خورد.

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین 26 بانک، عملکرد 18 بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد 869 هزار و 353 نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، 793 هزار و 732 نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ 4‌/266 هزار میلیارد تومان شده‌اند. در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن،...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در سال جاری، تامین خوراک است، گفت: همه ما برای تحقق بخشیدن به این مهم، وظیفه داریم. سه شرکت ملی گاز، نفت و پالایش و پخش، کمک می‌کنند تا این اتفاق...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزای دانشجو، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر اجرای طرح کلید به کلید تأکید کرد و گفت: اجرای طرح کلید به کلید، اولویت ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال جاری به شمار می‌رود و باید از این فرصت طلایی جهت گره‌گشایی از بافت‌های فرسوده استفاده کنیم. آیینی گفت: طرح کلید به کلید فرصت طلایی برای سرعت بخشی به بازآفرینی محلات...