یک‌شنبه 13 خرداد 1403

دومین قهرمانی متوالی پاراتکواندو در آسیا

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
دومین قهرمانی متوالی پاراتکواندو در آسیا

تیم‌های ملی پاراتکواندو بانوان و آقایان ایران با کسب 9 مدال طلا، نقره و برنز علاوه بر تکرار عنوان قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی آسیا عناوین برتر این رقابت‌ها را نیز به خود اختصاص دادند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این دوره از مسابقات امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه با حضور 109 ورزشکار از کشورهای مختلف در سالن «تین سون» شهر دانانگ» ویتنام برگزار شد. تیم ملی ایران با 10 پاراتکواندوکار در دو بخش بانوان و آقایان در این مسابقات به مصاف رقبای خود رفته و موفق به تکرار عنوان قهرمانی خود شدند.

تیم ملی پاراتکواندو بانوان ایران با دو طلا و سه برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. مریم عبدالله پور و زهرا رحیمی دو مدال طلا، لیلا میرزایی، آیلار جامی و مرضیه نصراللهی هم به نشان برنز دست پیدا کردند.

همچنین تیم مردان ایران با کسب 2 طلا و 2 نقره بالاتر از همه مدعیان یک بار دیگر به مقام نخست قهرمانی آسیا دست یافت. مهدی پورهنما و حامد حق شناس دو مدال طلا کسب کردند. سعید صادقیانور و امیرمحمد حقیقت شناس هم دو نشان نقره کسب کردند.

همچنین چهار نماینده ایران به عنوان بهترین های این دوره انتخاب و معرفی شدند:

برترین مربی بخش بانوان: عاطفه کشاورز برترین مربی بخش آقایان: پیام خانلرخانی برترین بازیکنان: مهدی پوررهنما - زهرا رحیمی هر دو از ایران

نتایج نمایندگان ایران به شرح ذیل است:

وزن 47- کیلوگرم:

مریم عبدالله پور دور نخست به دیدار «ایوجین» از کره رفت و پیروز شد و سپس دیدار سنتی خود را در نیمه نهایی برابر «زیداخون ایساکووا» از ازبکستان برگزار کرد و نهایتا برتری رسید. عبدالله پور در فینال حریف «رومرو کلودیا» از مکزیک شد و مقابل این حریف عنوانداربه برتری دست یافت و برای سومین بار طلای آسیا را بر گردن انداخت.

وزن 52- کیلوگرم:

آیلار جامی در نیمه نهایی به دیدار «آلامبایار» از مغولستان رفت و در یک دیداری نزدیک 7 بر 3 باخت و به نشان برنز رسید.

وزن 57- کیلوگرم:

زهرا رحیمی ابتدا «پالشا» از نپال را شکست داد و بعد برابر «ژوریوا» از ازبکستان با نتیجه 20 بر 6 به پیروزی دست یافت و در اولین حضورش در قهرمانی پاراتکواندوی آسیا نشان طلا را بر گردن آویخت.

وزن 65- کیلوگرم:

لیلا میرزایی در مبارزه نخست «کیم ون» از کره جنوبی را پیش رو داشت و پیروز شد و در نیمه نهایی با «دایلا ژلیکو» از فرانسه رو به رو شد که 18 بر 7 باخت و برنزی شد.

وزن 65+ کیلوگرم:

مرضیه نصراللهی نماینده تیم بانوان کشورمان ابتدا به دیدار «وارگاس» از مکزیک رفت و مقابل قهرمان جهان به برتری رسید و سپس مقابل قهرمان المپیک توکیو، عنواندار جهان و آسیا «نایمووا» از ازبکستان رفت و باخت و به نشان برنز رسید.

وزن 58- کیلوگرم:

محمد حسن پور بعد از یک دور استراحت به مصاف برنده نماینده قزاقستان را شکست داد اما در دیدار برابر نماینده جمهوری آذربایجان در ثانیه های پایانی شکست خورد و حذف شد.

وزن 63- کیلوگرم:

سعید صادقیان پور دور نخست استراحت داشت و سپس «امیر بهلون» نماینده نپال را شکست داد و بعد برابر «توخیروف» نماینده ازبکستان پیروز شد و در فینال مقابل «گانبات» از مغولستان به میدان رفت و در یک دیداری نزدیک 8 بر 7 باخت و به نشان نقره بسنده کرد.

وزن 70- کیلوگرم:

امیر محمدحقیقت شناس در اولین دیدار به مصاف «لی گوانهون» از کره جنوبی رفت و به پیروزی رسید سپس مقابل نماینده تایلند پیروز و حریف پوررهنما در فینال شد.

مهدی پور رهنما دیگر نماینده کشورمان در این‌وزن ابتدا «لیو هریا» از گینه نو را شکست داد و برابر «زوبینف» از قزاقستان و «خولیکوف» از ازبکستان با اختلاف بالا به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد. او در فینالی تمام ایرانی مقابل حقیقت شناس 11 بر 5 به برتری رسید و طلایی شد.

وزن 80- کیلوگرم:

علیرضا بخت پس از یک دور استراحت به دیدار نماینده ازبکستان رفت و باخت و حذف شد.

وزن 80+ کیلوگرم:

حامد حق شناس هم دور نخست استراحت کرد و سپس در ادامه به دیدار «اسدبک» از ازبکستان رفت و به برتری دست یافت و راهی دیدار نهایی شد. حق شناس در دیدار پایانی «عالیشر» از قزاقستان به میدان رفت و با کسب مدال طلا مجددا قهرمان شد.

پیام خانلرخانی سرمربی و علی کریمی صابر هم مربی تیم ملی است. هدایت تیم ملی بانوان برعهده عاطفه کشاورز است و زهرا حسینی نیز وی را به عنوان مربی یاری می‌کند. جمشید سهرابی نیز به عنوان رئیس انجمن پاراتکواندو تیم را همراهی می کند.