سه‌شنبه 1 خرداد 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

وب‌گاه اقتصاد نیوز

طرح مباحثی در نقد کارنامه سیاسی مصدق و اندیشه های پشتیبان آن از دو دهه پیش به این سو به افسون‌زدایی از هاله تقدسی که پس از وقایع 28 مرداد 1332 درباره وی از سوی برخی روشنفکران عمدتا چپ برساخته شده بود، کمک زیادی کرده است. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که میراث سیاسی مصدق تاثیر عمیقی بر تاریخ کشورمان گذاشته و این تاثیر تا به امروز تداوم داشته است. مصدق با ناسیونالیسم رمانتیک و اجنبی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس دیوان عالی کشور بر تقویت ارتباط قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها و نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی تأکید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس قوه قضائیه گفت: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس قوه قضاییه گفت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس قوه قضاییه گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

وب‌گاه الف

رییس قوه قضاییه گفت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محسنی اژه ای در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائدیه گفت: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است. همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی...

وب‌گاه خبر آنلاین

مرحوم جواد بدیع‌زاده از خوانندگان و آهنگسازان قدیمی ایرانی، نخستین کسی است که آوازش از رادیو پخش می‌شود. به گفته او: «مرحوم قمر هم اولین بانویی بود که رادیو صدایش را پخش کرد و ترانه مرغ سحر او بیش از حد انتظار مورد توجه مردم قرار گرفت. اولین شخصیت‌هایی که در رادیو به فعالیت پرداختند مرحوم صبا نوازنده ویولن، مرتض نی‌داود نوازنده تار و حبیب سماعی نوازنده سنتور و حسین تهرانی نوازنده ضرب...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه خبر آنلاین

اظهارات اخیر علیرضا پناهیان درباره سالگرد 15خرداد با واکنش‌هایی همراه بوده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

جمعیت به امجدیه آمده بود تا بعد از نماز عید برای استقبال از مصدق هم آماده شوند چرا که نخست‌وزیر از سفری خارجی برمی‌گشت. اما نه سفری تشریفاتی یا به قصد استراحت یا شرکت در کنفرانس های جهانی. هفتم خرداد به لاهه رفته بود تا از حق ملت ایران در صنعت نفت دفاع کند و سر خود هم نرفته بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مصدق منابع درآمد ما را خشکاند و در اثر سیاست اقتصادی غلط و عوام‌فریبی خود ملت را به پرتگاه فقر و بدبختی کشاند. پلیس ما را فاسد ساخت و مبانی اخلاقی ارتش ما را سست کرد و سازمان‌های اداری ما را از هم پاشید و داشت ایران را آگاهانه به دامن کمونیسم می‌انداخت... اگر مصدق هم نبود ما نفت را ملی می‌کردیم و برای انجام این کار منتظر او نبودیم.

وب‌گاه فرارو

استاد شفیعی کدکنی می‌گوید تمام دنیا حریف دشمنان «دکتر مصدق» نمی‌شدند؛ دشمنان اصلی خود را دست‌کم می‌گرفت. او فردی شریف، وطن پرست و متدین بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

استاد یک سوال داشتم: می‌خواستم ببینم شخصیت دکتر مصدق برای ایران ضرر داشت یا مفید بود؟ پاسخ استاد دکتر شفیعی کدکنی را ببینید استاد شفیعی کدکنی به سوال یک کودک درباره دکتر مصدق پاسخ داد یک نوجوان از دکتر شفیعی کدکنی پرسید استاد یک سوال داشتم: می‌خواستم ببینم شخصیت دکتر مصدق برای ایران ضرر داشت یا مفید بود؟ پاسخ استاد دکتر شفیعی کدکنی را ببینید

وب‌گاه خبر آنلاین

با وجودی که آیت الله بروجردی دین را از سیاست جدا نمی‌دانستند اما فتاوای مذهبی و موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان در عصر پهلوی پسر موجب شد عده ای ایشان را مرجع تقلیدی محافظه کار و دسته ای دیگر مرجع تقلیدی فعال در حوزه سیاسی بدانند.

وب‌گاه فرارو

نامه تبریک سال نو پروانه فروهر به دکتر مصدق و جواب دکتر مصدق به او را را بخوانید.