سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه عصر ایران

با توجه به این که در سال‌های اخیر، تست های روانشناسی بی‌پایه در اینترنت رواج یافته‌اند؛ تنها هدف استفاده این تست‌ها سرگرم شدن نوجوانان نبود بلکه این تست‌ها که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت ها منتشر می‌شوند و به طور نامحدود در دسترس عموم قرار دارند. اما آیا همه این تست‌ها بی‌خطر هستند؟

خبرگزاری تسنیم

معاون پژوهشی مؤسسه حکمت و فلسفه با بیان اینکه قبول کردن واقع‌گروی آسیب زدن به اصلی‌ترین رکن مدرنیته و رقابت با سوبژکتیویسم است، تصریح کرد: سوبژکتیویسم واقعیت را تابع فاعل شناسا می‌کند. این تابعیت هستی‌شناختی نیست بلکه معرفت‌شناختی است.

وب‌گاه 55 آنلاین

کتاب گندزدایی از مغز عنوان عجیب و سوال‌برانگیزی دارد؛ عنوانی که شاید موافق طبع بسیاری نباشد؛ اما منظور نویسنده از این عنوان چیست؟ قبل از هرچیز باید دانست هنگامی که در روان‌شناسی صحبت از مغز باشد، علم فیزیولوژی میدان‌داری می‌کند. فیزیولوژی مغز از پایه‌های مهم روان‌شناسی است. نه‌تنها اعمال حیاتی ما وابسته به مغز است، بلکه اعمال روانی ما نیز از مغز سرچشمه می‌گیرد؛ اما باید توجه داشته باشید...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مسئول سالن یاس در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به اینکه در این سالن فعالیت «کارنامه نشر» به شکل ملموس‌تر و کاربردی‌تر ارائه می‌شود، گفت: کتاب‌ها را به شکل جزئی‌تر در گروه‌های موضوعی کودک، نوجوان، هنر، ادبیات، شعر، فلسفه، دین، تاریخ، روان‌شناسی و علوم اجتماعی دسته‌بندی کردیم.

خبرگزاری تسنیم

در حالی شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارائه خدمات به مسافران توانخواه هستند که برخی ایرلاین‌ها از دستورالعمل‌های ابلاغ شده سرپیچی کرده و از ارائه این خدمات شانه خالی می‌کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

اضطراب یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که رعایت برخی از توصیه‌های ساده طب سنتی و پرهیز از برخی رفتارها می‌تواند به درمان این اختلال کمک شایانی کند.

وب‌گاه فرارو

چگونه این پیام را منتقل کنیم، کاری که به‌خوبی انجام‌شده یا آنکه فکر می‌کنیم یک عمل یا رفتار کودک قابل‌تحسین است؟

وب‌گاه فرارو

گسترش روزافزون رسانه‌ها و عدم نظارت بر روند محتوای برنامه‌ها به‌خصوص در فضای مجازی موجب تحولاتی در سبک زندگی ایرانی اسلامی شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

گسترش روزافزون رسانه‌ها و عدم نظارت بر روند محتوای برنامه‌ها به‌خصوص در فضای مجازی موجب تحولاتی در سبک زندگی ایرانی اسلامی شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تحقیقات جدید بیانگر این است که مصرف گل، حشیش، ماری‌جوانا و... به صورت سنتی یا الکترونیکی فزون‌خواهی به همراه دارد.

وب‌گاه عصر ایران

یکی دو تا نیستند؛ کافی‌ست سری به فضای مجازی بزنید تا ردپایی از آن‌ها پیدا کنید. آن‌ها همه‌جا هستند؛ در صفحه‌های اینستاگرامی یا کانال‌های تلگرامی یا حتی رسانه‌های صوتی و تصویری.

وب‌گاه فرارو

پژوهش‌گرانی از دانشگاه خوارزمی اقدام به انجام یک مطالعه پژوهشی پدیدارشناسانه کرده‌اند که در آن، دیدگاه زنان ایرانی در مورد سرطان پستان مورد بررسی علمی واقع شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خضریان در نشستی با موضوع تبیین عملکرد مجلس شورای اسلامی و تشریح راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات که از سوی ستاد جهاد تبیین امور ایثارگران و مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات شهید مفتح وزارت علوم برگزار شد، گفت: مشارکت در انتخابات سه سطح دارد، یک حکومت، دوم مردم و سوم نیز سطح نخبگانی که شامل دانشگاهیان،...

وب‌گاه فرارو

عزت نفس انسان‌ها به‌راحتی خدشه‌دار می‌شود و از طرفی به‌سختی بازسازی می‌شود. هرگز کسی را که اخراج می‌کنید، سرزنش نکنید. برخورد منصفانه با مدیر اجراییِ اخراج شده، روی اخلاق و عملکرد تیم اجرایی تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود تیم اجرایی بعد از رفتن این عضو هم عملکرد درستی داشته باشند.

وب‌گاه فرارو

شبکه‌های اجتماعی یا آن‌طور که دکتر آذرخش مکری، روانپزشک می‌گوید ماشین‌های معتادساز، محصول ذهنی قوی‌ترین مغز‌های سیلیکون‌ولی به خوبی می‌دانند چگونه ما را به کمک چند اختراع؛ دکمه لایک، امکان گذاشتن کامنت، شمارشگر لایک، کامنت و دنبال‌کنندگان و نوتیفیکیشنی که برای همه این موارد به صدا درمی‌آید گرفتار خود سازند.

وب‌گاه فرارو

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: «نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها بر کسی پوشیده نیست. البته خدمات و حمایت‌هایی مشاوره‌ای به‌هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.»