یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

روسیه

روسیه

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وضعیت سوریه در میانه تنش های حاکم بر روابط آمریکا و ترکیه نگران‌کننده است، زیرا هر گونه تشدید تنش جدید در این جغرافیا می‌تواند به طور بالقوه پیشرفت‌های اخیر حاصل شده در روابط آنکارا و واشنگتن را مختل کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی و اوکراینی گزارش داد که کی‌یف در بحبوحه ادامه مشکلاتش در میدان نبرد، به طور فزاینده‌ای از کاخ سفید درخواست داده‌های اطلاعاتی بیشتر درباره محل استقرار نیروهای روسی و مهم‌ترین تأسیسات نظامی آنها کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه سپتامبر هنگام سفر به روسیه، از پوتین برای سفر به کره شمالی دعوت کرد. پیش از این گزارش شده بود که کشورها برای تعیین زمان سفر پوتین تلاش خواهند کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ژئوپلیتیک قفقاز جنوبی مثل همیشه غیرقابل پیش بینی است. حتی تا اوایل ماه آوریل، کمتر کسی تصور می کرد که روسیه به زودی نیروهای حافظ صلح خود را از منطقه قره باغ آذربایجان خارج کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«با توجه به اینکه اکنون نزدیک به سه‌سال و نیم از زمانی که امکان احیای برجام وجود داشت، گذشته و شرایط، هم به لحاظ فنی و هم سیاسی تغییر بسیاری کرده است، دیگر مشکل می‌توان تصور کرد که برجام 94 به همان شکل قبلی قابل احیا باشد. اکنون غنی سازی در ایران بسیار پیشرفت کرده و به نظر نمی‌رسد که پیش فرض آمریکا در مورد یک‌سال زمان بعد از نقطه گریز هسته ای، مفروضی قابل تحقق باشد.» کورورش احمدی در...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که آماده‌سازی‌ها برای سفر رئیس‌جمهور این کشور به کره شمالی در حال انجام است.

وب‌گاه عصر ایران

ترکیه با تصمیم آمریکا در اخراج آنکارا از برنامه ساخت جنگنده‌های اف -35 پس از خرید یک سامانه دفاع هوایی از روسیه، جنگنده خود را مطرح کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«روابط تهران و دمشق در سال 2024 مشابه این روابط در سال 2014 یا 2018 نیست. امروز فضای بازیگری خارج از چارچوب ایران در دمشق به دلایلی پررنگ شده است. در سال‌های گذشته حضور ایران، تهدید امنیتی مستقیم دمشق را دفع می‌کرد و امنیت آن کشور را تامین می‌کرد، اما امروز برعکس شده و حضور ایران منجر به اتفاقات دیگر در این کشور شده است.» بیانیه مداخله‌جویانه سران اتحادیه عرب در منامه درخصوص مالکیت...

وب‌گاه عصر ایران

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که مقدمات سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کره شمالی در حال انجام است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رویکرد امریکا، اروپا و ایران در برابر احیای برجام چه تفاوتهایی دارد؟

خبرگزاری تسنیم

جلسه برگزار شده در استانبول حاوی اخباری با محتوای پایان تعلیق داوران سرشناس کشتی بود، اما هنوز چیزی از سوی اتحادیه جهانی اعلام نشده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: «برای نخستین بار در جریان این جنگ، هیچ‌کدام از یگان‌های ما از نبود یا کمبود مهمات و گلوله توپخانه شکایتی ندارند.»

وب‌گاه عصر ایران

این بانک ها از جمله وام‌دهندگان برای قرارداد ساخت کارخانه فرآوری گاز در روسیه با شرکت آلمانی «لینده» هستند. این پروژه به دلیل تحریم های غرب متوقف شد. / عکس: مقر دویچه بانک آلمان در فرانکفورت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقامات محلی بلگورود روسیه از سرنگونی یک پهپاد متعلق به ارتش اوکراین خبر دادند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه بلگورود رهگیری و منهدم شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادی؛ بازگشت سفرهای هوایی در سال 2024 به پیش از دوره همه‌گیری کووید -19 اگرچه برای بیشتر ایرلاین‌های خارجی یک خبر خوشحال‌کننده است؛ اما ایرلاین‌های ایرانی را با چالش بزرگی مواجه کرده است.