سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود نوشت که سلاح‌های یمنی بسیار فراتر از میزانی است که دشمنان تصورش را دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس حزب آینده ترکیه با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در استانبول دیدار کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق گفته کارشناس هواشناسی، مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند؛ بارندگی در غرب کشور شدید خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امیر قطر و رئیس جمهور مصر خواستار تشدید تلاش‌ها به منظور رسیدن به توافقی برای استقرار آتش بس در غزه شدند.

وب‌گاه عصر ایران

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

الهلال با شکست الاتحاد راهی دیدار فینال جام حذفی عربستان شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی به سود انگلیس نیست و باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برخی منابع عبری گفته‌اند که نتانیاهو برای جلوگیری از بازداشتش دست به دامن خانواده‌های اسرا شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«ایران از یک پهپاد مشابه نمونه روسی رونمایی کرده، اما این به این معنا نیست که مسکو فناوری تولید پهپاد مشترک با تهران دارد.» پل ایدون تحلیلگر ارشد سیاست و تاریخ خاورمیانه 29 آوریل در مجله فوربس نوشت: رسانه های ایرانی با اشاره به شباهت خفیف پهپاد ایرانی به پهپاد لانست روسیه، که از زمان ورود به خدمت در سال 2020 در سوریه و اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است، هفته گذشته از ساخت یک مهمات...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معترضان بامداد روز سه‌شنبه ساختمانی را در پردیس اصلی کلمبیا اشغال کردند و تنش‌ها را در دانشگاه پس از هفته‌ها اعتصاب، اردوها و تجمعات در فضای باز توسط تظاهرات‌کنندگان طرفدار فلسطین که به تعلیق و بیش از صدها بازداشت انجامید، تشدید کردند. به گزارش نیویورک تایمز، سالن همیلتون، ساختمانی با سابقه تصرف دانشجویان، اندکی پس از آنکه تظاهرات‌کنندگان در اطراف محوطه دانشگاه منهتن با شعارهای «فلسطین...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با ارائه طرح جدید آتش‌بس و تبادل اسرا امیدها برای توقف جنگ در غزه افزایش یافته است. بر اساس طرح جدید، اسرائیل پذیرفته است در قبال آزادی تعداد کمتری از اسرایش آتش‌بس 45روزه را بپذیرد. با این حال هنوز حماس به طرح جدید واکنشی نشان نداده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رضاخان ضمن اینکه به زاهدی دستور داد از دزفول یک ستون و از اصفهان هم یک کمکی برایش بفرستد که بروند به سمت جنوب خوزستان تا خزعل را بگیرند، خودش هم همراه با او راه افتاد، رفت بوشهر. با کشتی می‌خواست بیاید این طرف به طرف خوزستان. آن زمان سر پرسی لورین هم در مرخصی بود و چیزی نمی‌دانست و سردارسپه هم از موقعیت استفاده کرده بود و به طرف خوزستان حرکت کرده بود. فروغی [آن زمان] به عنوان قائم مقام...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از اهداف دو بخشی کردن لایحه بودجه1403 شفافیت بود؛ چراکه تا پیش از آن بودجه به‌صورت یکجا تقدیم مجلس می‌شد؛ اما با جداساختن احکام از جداول تلاش شد که شفافیت بیشتری درباره بودجه‌های سنواتی ایجاد شود. با این حال نمایندگان مجلس معتقدند رسیدگی سریع و عدم بررسی برخی جداول در صحن با شفافیت فاصله معناداری دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک خواربارفروشی مدرن که قفسه‌های آن مملو از همه چیز از ماکارونی گرفته تا شراب است، نقطه‌ای در مرکز هاوانا را پر می‌کند که زمانی توسط یک گل‌فروشی دولتی منفعل اشغال شده بود. اما اکنون سقف و دیوارهای آن تعمیر و رنگ‌آمیزی شده است. یک شرکت دولتی شیشه در حومه هاوانا اکنون نمایشگاهی برای یک تجارت خصوصی دارد که مبلمان ساخت کوبا را می‌فروشد. در بندر پایتخت کوبا، لیفتراک‌ها با احتیاط تخم‌مرغ‌های...