دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

ساخت پل چهارم بشار یاسوج پس از 9 سال در مرحله پایانی / بالاخره وعده افتتاح داده شد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ساخت پل چهارم بشار یاسوج پس از 9 سال در مرحله پایانی / بالاخره وعده افتتاح داده شد + فیلم

پل چهارم بشار یاسوج بعد از 9 سال از کلنگ‌زنی، بنا به گفته شهردار یاسوج تا 3 ماه آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی های مهم پل چهارم بشار دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد جنوب شهر یاسوج و روان سازی ترافیک خواهد بود. پل دارای چهار دهانه است و در سه دهانه 30،33و37 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث در حال احداث است که سازه ای اثر بخش برای اتصال چند مسیر شهر یاسوج محسوب می شود.

پل چهارم بشار (پل سردار شهید نورالله یزدان‌پناه) در سال 94 برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور کلنگ‌زنی شد اما عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال 1396 آغاز شد.

طبق اعلام شهردار وقت (نستهن مقدم) قرار بود این پل تا پایان تیر 98 به بهره برداری برسد که این مهم محقق نشد و دوباره وعده افتتاح آن در مرداد ماه سال 1400 داده شد که آن هم محقق نشد.

سوم شهریورماه 1402 معاون فنی و عمرانی شهرداری یاسوج گفته بود که در صورت تزریق اعتبارات، پل چهارم "بِشار" یاسوج ظرف 30 روز آینده یعنی مهرماه 1402 زیر بار ترافیک می‌رود اما این وعده هم تحقق نیافت.

سال 1400 حدود 170 میلیارد تومان به پروژه پل چهارم بشار اختصاص یافت، سال 1401 هم علی‌رغم اینکه یاسوج شهر نفتی نبود از محل اعتبارات نفت 100 میلیارد ریال برای پروژه در نظر گرفته شد و طبق اعلام حوزه عمرانی استانداری، پیمانکار پل چهارم بیشترین پول را دریافت کرده و این در حالیست که نبود پول بهانه طولانی شدن بهره برداری از این پل مطرح شده است.

با توجه به ضرورت تکمیل این طرح زیرساختی در مرکز استان، این پل در سفرهای رئس جمهور به استان ویژه دیده شد.

طبق اعلام احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401 برغم اینکه یاسوج شهر نفتی نیست از محل اعتبارات نفت 100 میلیارد ریال برای پروژه در نظر گرفته شد.

احمدزاده عنوان کرد که تکمیل پلهای مهم شهر یاسوج در سفر نخست و دوم رئیس جمهور مورد توجه ویژه قرار گرفته است و اعتبارات خوبی به آن تزریق شده است.

علی محمد روستا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: پل چهارم بشار در یاسوج مرکز این استان با همکاری شهرداری این شهر برای کاهش بارترافیکی امسال تکمیل و بهره برداری میشود.

روستا افزود: با بهره برداری از پل چهارم بشار بخش زیادی از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج برطرف می شود.

کیوان آشنا، شهردار یاسوج در خصوص پل چهارم بشار یاسوج، بیان کرد: پل چهارم بستر یا همان پل (شهید یزدان پناه) روکش آسفالتش نیز تمام شده است و بحث اتصالش هست که در حوزه فنی شهرداری در حال پیگیری هست که ظرف 3 تا 4ماه آینده زیر بار ترافیکی می رود.

آشنا افزود: در واقع سازه پل تمام هست و منتها بحث اتصالش هست که با توجه به معارضاتی که در این معبر وجود دارد اگر بتوانیم رفع معارض کنیم می توانیم زیر بار ترافیکی ببریم اما اگر بخواهیم بهره برداری کامل کنیم نیاز به زمان و منابع مالی بیشتری داریم.

شهردار یاسوج گفت: نیاز به حمایت استاندار و مجموعه عمرانی استانداری داریم.