دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سودان

سودان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شهادت ابراهیم رئیسی بر اثر سقوط بالگرد، یادآور خاطرات سوانح هوایی است که پیش از این در ایران و جهان رخ داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سی و سومین نشست سران کشور های عربی روز پنج‌شنبه 27 اردیبهشت در منامه پایتخت بحرین برگزار شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«روابط تهران و دمشق در سال 2024 مشابه این روابط در سال 2014 یا 2018 نیست. امروز فضای بازیگری خارج از چارچوب ایران در دمشق به دلایلی پررنگ شده است. در سال‌های گذشته حضور ایران، تهدید امنیتی مستقیم دمشق را دفع می‌کرد و امنیت آن کشور را تامین می‌کرد، اما امروز برعکس شده و حضور ایران منجر به اتفاقات دیگر در این کشور شده است.» بیانیه مداخله‌جویانه سران اتحادیه عرب در منامه درخصوص مالکیت...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیانیه مداخله‌جویانه سران اتحادیه عرب در منامه درخصوص مالکیت بر جزایر سه‌گانه با واکنش شدید ایران مواجه شد؛ اما آنچه در این میان تعجب کارشناسان را برانگیخت، امضای این بیانیه توسط عراق و سوریه بود. روزنامه «دنیای‌اقتصاد» دلایل بروز چنین رخدادی را بررسی کرد.

خبرگزاری دانشجو

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو_ رئوف توکلی؛ بیش از 225 روز از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و فلسطین اشغالی می‌گذرد و نزدیک به چهل هزار انسان از زنان و کودکان گرفته تا کهنسالان و جوانان، به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. گزافه نیست اگه ادعا شود که اشغالگران در نوار غزه دست به جنایت‌هایی زده‌اند که تاکنون مشابه آن در تاریخ به وقوع نپیوسته است. با این حال کشور‌های اروپایی...

خبرگزاری تسنیم

این هفته، آخرین هفته کاری مجلس یازدهم است؛ در این جلسات ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم، تعداد زیادی از گزارش‌های نظارتی قرائت می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی هشدار داد که تنها 12 درصد از 2.7 میلیارد دلاری که برای سودان جنگ زده نیاز است، تامین شده و افزود که «قحطی در سودان در حال نزدیک شدن است».

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیرکل سازمان ملل از جامعه جهانی خواست برای قانع کردن طرف‌های متخاصم در سودان به آتش بس پایدار تلاش کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چهارشنبه 2 خرداد مراسم اختتامیه مجلس یازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هفته آینده آخرین هفته کاری مجلس یازدهم است؛ در این جلسات ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم، تعداد زیادی از گزارش‌های نظارتی قرائت می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولیعهد عربستان ضمن اعلام حمایت کشورش از تشکیل کشور مستقل فلسطین گفت: جامعه جهانی باید تجاوز وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما را متوقف کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیرکل اتحادیه عرب، نسبت به هرگونه «اقدام احمقانه» رژیم صهیونیستی در حمله به شهر رفح یا اجرای طرح کوچ اجباری هشدار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقصادنیوز: جو بایدن و دولت او به همدستی در ایجاد قحطی در غزه با عدم اقدام کافی با وجود هشدارهای مکرر کارشناسان و آژانس‌های امدادی متهم هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در سومین کنفرانس گفت وگوی ایرانی - عربی به میزبانی تهران از موفقیت در گسترش همکاری های تهران و ریاض در پی عادی سازی روابط دوجانبه استقبال کرد. حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران مصمم به ارتقای تفاهم با کشورهای منطقه است، عادی‌سازی روابط ایران و عربستان را نمونه‌ای از تمرکز ایران بر گسترش روابط با همسایگان عربی دانست.

وب‌گاه عصر ایران

صحرای «عتبای» در شرق سودان هرچند امروز ممکن است مکانی بی‌آب و علف و به شدت خشک به نظر برسد، با این حال آثار هنر صخره‌ای که به تازگی در این صحرا کشف شده‌اند نشان می‌دهند این منطقه روزگاری سرزمینی سرسبز، پر آب و مراتع و حیوانات مختلف بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جلسات هفته جاری مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که مهم‌ترین دستورکار این جلسات به شرح زیر است: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری - صنعتی گیلان (انزلی) (ایرادات شورای نگهبان) گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی و نظامی بین دولت جمهوری اسلامی...