یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

صنعت خودرو

صنعت خودرو

وب‌گاه گسترش

بر اساس اطلاعات موجود، صنعت خودروی کشور در دهه 90 با وضعیت نابسامانی روبرو بود. تا پایان تابستان سال 1400، انبارهای خودروسازان شاهد تجمع بیش از 170 هزار دستگاه خودروی ناقص بودند. این موضوع نشان‌دهنده عمق بحران در این صنعت است. در دوران اخیر، صنعت خودرو با مشکلات متعددی روبرو بوده است. تعهدات انجام نشده به اوج خود رسیده و شکاف قیمتی میان محصولات تولیدی و بازار به شدت افزایش یافته بود.

خبرگزاری تسنیم

صنعت خودرو در دهه 90 وضعیت نابسامانی را پشت سر گذاشت به طوری که تا پایان تابستان سال 1400، انبارهای خودروسازان شاهد تجمع بیش از 170 هزار دستگاه خودروی ناقص بودند که نشان از عمق بحران در این صنعت دارد.

وب‌گاه گسترش

ایران خودرو تصمیم به تولید مدل جدیدی از پژو 207 با کلاهک (صندوقدار) گرفته است. اطلاعات فنی و ویژگی‌های نسخه سدان اخیراً منتشر شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با رای شورای رقابت خودروهای برقی از شمول مصوبه 543 خارج شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: 400 هزار نفر در 10 هزار واحد صنعتی و تولیدی دانش بنیان کشور مشغول به کار هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس تهران روز دوشنبه با کاهش تراز شاخص کل و افت تراز شاخص هم‌وزن در کنار افزایش 1 درصدی ارزش معاملات خرد مواجه بود. بورس تهران در معاملات روز دوشنبه شاهد خروج 499 میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار سهام بود.

وب‌گاه گسترش

روز گذشته در مراسمی با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان از موتور دیزل با توان 4000 اسب بخار MP610 و لکوموتیو باری MAP30 رونمایی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ماشین‌هایی که مادران آن را می‌رانند، از سخت‌کوش‌ترین ماشین‌های خیابان‌ها هستند. آن‌ها باید بچه‌ها، خریدها، رانندگی در شهر و حمل‌ونقل بزرگراهی را تحمل کنند. بااین‌حال اغلب اوقات، چنین خودروها و SUV هایی صرفاً به‌عنوان ابزار طراحی می‌شوند، به این معنی که آن‌ها می‌توانند فاقد هرگونه جذابیت برای علاقه‌مندان به خودرو باشند.

وب‌گاه گسترش

تکیه بر بن‌سازه‌های داخلی خودرو ایده‌ای است که در سند تحول مورد تأکید قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد که سیاستگذار، سند تحول دیگری را برای صنعت خودرو تدوین کرده که همان مشارکت صددرصدی با قطعه‌سازان و خودروسازان چینی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار اخیرشان با رئیس‌جمهور؛ کنترل گرانی و تورم را از وی مطالبه کرده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر صمت تصریح کرد: امروز برقی سازی حمل و نقل یک مطالبه ملی است و من قول می‌دهم امسال خودروهای برقی ایرانی باکیفیت را در بازار ببینیم.

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدفگذاری جهش کیفی و کمی صنعت خودرو در سال 1403 خبر داد و گفت: در حال پیگیری برنامه جامعی در صنعت خودرو هستیم.

وب‌گاه گسترش

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، خرید خودروهای ایرانی توسط کره شمالی را نمی‌توان یک دستاورد اقتصادی و تجاری دانست. این است که چین، همسایه کره شمالی، گزینه جذاب‌تری برای تأمین نیاز این کشور به خودرو محسوب می‌شود. با این حال، شاید بتوان این موضوع را یک دستاورد سیاسی تلقی کرد.