دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

طب سنتی

طب سنتی

وب‌گاه عصر ایران

یک متخصص طب سنتی در برنامه انارستان شبکه افق حضور پیدا کرد. او درباره عوارض شکستن قولنج در سلامت مفاصل گفت و اظهار کرد: شکستن قولنج باعث ساییدگی مفاصل و بروز آرتروز می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: پیرو گزارشات واصله و بررسی‌های صورت گرفته فردی فاقد مجوز که خدمات درمانی نظیر طب سنتی، طب سوزنی و حجامت را در زاهدان انجام می‌داد با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی و دادگستری سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد اقتصاد دانش‌بنیان طب سنتی و گیاهان دارویی با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی حوزه گیاهان دارویی از طریق دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها در این زمینه گفت: 200 شرکت دانش‌بنیان در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی فعال هستند.

وب‌گاه عصر ایران

در این ویدیو با حضور دکتر زنده دل در مورد اینکه کم تحرکی و خوردن غذا‌های چرب باعث ایجاد کبد چرب و سرریز کردن چربی‌ها داخل خون و رگ‌های قلبی می‌شود صحبت می‌کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه صبحانه ایرانی با اشاره به اینکه کودکان به بعضی از غذا‌ها حساسیت نشان می‌دهند که همراه با تب شدید، دل پیچه و اسهال است گفت: برای کودکان بالای 2 سال یکی از کار‌هایی که تأثیر خوبی برای تب‌های گوارشی دارد درست کردن شربت عسل، زنجبیل و آب لیمو است.

وب‌گاه عصر ایران

دستیار تخصصی طب سنتی ایران، گفت: در طب سنتی ایران، خواب دم غروب به خواب هلاکت یا مرگ، تشبیه شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خواب یک‌سوم از زندگی هر فرد را خواب تشکیل می‌دهد که درصورتی که این خواب باکیفیت باشد فرد دوسوم دیگر زندگی خود را با موفقیت می‌تواند سپری کند. حواستان باشد که خواب با کیفیت خوابی است که در مدت شب به وقوع بپیوندد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امپراتور شارلمانی (یکی از امپراتوران روم) آنچنان جذب رازیانه شده بود که این گیاه را به اروپا برد و آن را در زمین‌های خود پرورش داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ادعاهای متفاوت زیادی درباره فواید رازیانه برای سلامتی و نیز نوشیدن دمنوش در طول دوره‌های متمادی مطرح شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در طول دوره‌های متمادی، ادعاهای متفاوت زیادی در خصوص فواید رازیانه برای سلامتی و نیز نوشیدن دمنوش مطرح شده است.

وب‌گاه فرارو

دستیار تخصصی طب سنتی ایران، گفت: در طب سنتی ایران، خواب دم غروب به خواب هلاکت یا مرگ، تشبیه شده است.

وب‌گاه فرارو

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: خودکشی پزشکان، معلول عوامل متعددی است که از سال‌ها پیش جامعه جوان و تحصیل‌کرده کشور و به‌خصوص پزشکان جوان را به سوی ناامیدی می‌برد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم با تزریق اعتبار و تامین تجهیزات کافی، تجهیزات اورژانس بیمارستانی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت رعایت تدابیر بارداری از منظر طب ایرانی تاکید کرد.

وب‌گاه عصر ایران

علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه صبحانه ایرانی با اشاره به اینکه فشار خون یک عارضه قلبی به حساب نمی‌آید گفت: میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این مواد مغذی به تنظیم فشار خون کمک کرده و به بهبود عملکرد سیستم قلبی - عروقی کمک می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

یکی از خوش‌مزه‌ترین و خوش‌عطرترین میوه‌ها، میوه به است. از این میوه استفاده‌های مختلفی می‌شود؛ از تهیه مربا و مارمالاد گرفته تا پخت خورش به و استفاده‌های درمانی از میوه، دانه‌ها و حتی برگ‌های آن. از جمله خواص شناخته‌شده به می‌توان به بهبود گلودرد و سرفه اشاره کرد.