یک‌شنبه 13 خرداد 1403

مجازات پسری که به‌خاطر رفاقت آدم کشت

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
مجازات پسری که به‌خاطر رفاقت آدم کشت

مرد جوانی که به خاطر دوستش پسر جوانی را به قتل رسانده بود از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق، فروردین سال 1402 گزارش یک نزاع دسته‌جمعی در حاشیه اتوبان باقری به پلیس اعلام شد، پس از آن مأموران به محل اعزام شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد پسر جوانی روی زمین افتاده و از ناحیه گردن مجروح شده است که وی به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحت وارده جان باخت و جسدش با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

با مرگ وی، مأموران شناسایی عاملان قتل را در دستور کارشان قرار دادند و دریافتند مقتول از چند ماه قبل با یکی از دوستانش به نام شهرام اختلاف و درگیری‌هایی داشته است و بارها در فضای مجازی برای یکدیگر خط و نشان کشیده‌اند.

به این ترتیب شهرام 29 ساله به عنوان مظنون ردیابی و بازداشت شد و به درگیری با مقتول اعتراف کرد و گفت: روز حادثه با او و دوستانش درگیر شدیم اما من ضربه‌ای به او نزدم و اکبر و کریم او را به قتل رسانده‌اند.

پس از آن کریم و اکبر بازداشت شدند و آنها هم به درگیری اعتراف کردند.

در ادامه مأموران فیلم دوربین‌های مداربسته محل را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد چاقو در دستان کریم و اکبر بوده است.

به این ترتیب برای شهرام و کریم به اتهام معاونت در قتل و برای اکبر به اتهام مشارکت در جنایت کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص کردند، پس از آن شهرام به جایگاه رفت و با رد اتهامش گفت: روز حادثه به همراه کریم و اکبر مشروب خوردیم و مست بودیم و به جگرکی رفتیم، در راه بازگشت مقتول را دیدم که مقابل یک کافی‌شاپ ایستاده بود، چون از قبل با او اختلاف داشتم از دوستانم خواستم وی را گوشمالی دهیم. او با دیدن ما حمله کرد که دوستانم او را با چاقو زدند. باور کنید از آنها نخواستم او را بکشند و اصلاً راضی به مرگش نبودم.

سپس اکبر به جایگاه رفت و گفت: شهرام دوست صمیمی‌ام است و وقتی آن روز از من و کریم خواست مقتول را ادب کنیم قبول کردیم و فقط می‌خواستیم بزنیمش اما او به ما حمله کرد. من چاقو کشیدم و چند ضربه به او زدم، اما ضربه‌هایم کاری نبود و فکر نمی‌کردم فوت کند.

کریم هم گفت: همان‌طور که اکبر گفت به خاطر رفاقتی که با شهرام داشتیم قبول کردیم پسر جوان را گوشمالی دهیم ولی چون مست بودیم متوجه نشدیم چه کار می‌کنیم. باور کنید نمی‌خواستیم او بمیرد.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدراک موجود در پرونده، اکبر را به قصاص و شهرام و کریم را به اتهام معاونت در قتل هر یک به 10 سال حبس محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران