دوشنبه 7 خرداد 1403

مرکز آمار

مرکز آمار

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مرکز آمار اروپا اعلام کرد صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 17 درصدی به 34 میلیون یورو رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مرکز آمار اروپا اعلام کرد صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 17 درصدی به 34 میلیون یورو رسیده است.

وب‌گاه گسترش

بیکاری به عنوان یک پدیده فردی - اجتماعی دارای انواع مختلفی می‌باشد. مثل بیکاری ساختاری (فرد، فاقد مهارت‌های لازم برای مشاغل موجود است)، بیکاری پنهان (فرد، شغل دارد، ولی در تولید نقشی ندارد) بیکاری اصطکاکی یا طبیعی (فاصله زمانی که در آن، فرد شغل قبلی خود را رها کرده و به دنبال یافتن شغل جدیدی است)، بیکاری فصلی و غیره. در ایران از سال 1399 یک نوع بیکاری تحت عنوان «بیکاری ارادی» بروز پیدا...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سرپرست ریاست جمهوری گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی و حضور حماسی مردم در استقبال از پیکر مطهر ایشان همچنین بار دیگر غلط بودن محاسبات و ارزیابی‌های دشمنان نسبت به مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی را به اثبات رساند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: طبق داده‌های مرکز آمار، تورم ماهانه کل کشور معادل 2.83 درصد بوده است. این نرخ به معنای افزایش 2.83 درصدی میانگین قیمت‌ها در اردیبهشت ماه امسال بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

همانطور که گفته شد طبق داده‌های مرکز آمار، تورم ماهانه کل کشور معادل 2.83 درصد بوده است. این نرخ به معنای افزایش 2.83 درصدی میانگین قیمت‌ها در اردیبهشت ماه امسال بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سه ماهه نخست 2024 با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از یک میلیارد یورو گذشت.

خبرگزاری تسنیم

یورو استات اعلام کرد صادرات آلمان به ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 18 درصدی به 343 میلیون یورو رسید.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست ریاست جمهوری در خصوص تداوم نظارت بر بازار به خصوص بازار کالاهای ضروری دستوراتی صادر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سه ماهه نخست 2024 با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از یک میلیارد یورو گذشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در اردیبهشت امسال متوسط افزایش قیمت مواد غذایی نسبت به اردیبهشت سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) به 22.7 درصد رسید که تقریبا در چهار سال اخیر کمترین رقم است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گزارش مرکز آمار از شاخص تورم مصرف‌کننده در اردیبهشت ماه به تفکیک اقلام خوراکی، غیر خوراکی، خدمات، بهداشت و مابقی اقلام اثرگذار بر تورم در جلسه رصد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و سرپرست ریاست جمهوری دستوراتی در خصوص تداوم نظارت بر بازار به خصوص بازار کالاهای ضروری صادر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار در سال 1402، از میان سه بخش مهم اقتصاد کشور، تنها بخش صنعت با افزایش سهم اشتغال نسبت به سال 1401 مواجه شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تازه‌ترین گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که تورم نقطه‌ای نهاده‌های ساختمانی در شهر تهران در زمستان سال گذشته به کمترین سطح خود از زمستان 1396 تا کنون رسیده و یک رکورد 6 ساله را به ثبت رسانده است.

خبرگزاری میزان

گزارش مرکز آمار از شاخص تورم مصرف‌کننده در اردیبهشت ماه به تفکیک اقلام خوراکی، غیر خوراکی، خدمات، بهداشت و مابقی اقلام اثرگذار بر تورم در جلسه رصد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و سرپرست ریاست‌جمهوری دستوراتی در خصوص تداوم نظارت بر بازار به خصوص بازار کالا‌های ضروری صادر کرد.

وب‌گاه گسترش

در طول ماه اردیبهشت، قراردادهای اجاره در سراسر کشور با یک افزایش 43 درصدی روبرو شد.