دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

انتظار می رود وضعیت بازار سرمایه در روز سه شنبه بهتر از روز قبل بوده و صنایع بیشتری بازدهی مثبت داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 20 درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور امسال خبر داد.

معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه دانش‌بنیان، افزایش ضریب توسعه دانش و ارتقای بهره‌وری برای پیشرفت طرح جهش تولید دیمزارها تفاهم نامه امضا کرد.

یک مقام مسئول گفت: تولیدکنندگان با قیمت‌های مصوب سازمان حمایت، محصول را به حلقه بعدی تحویل می‌دهند و در انتهای زنجیره توزیع، لاستیک با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

یارانه کمک معیشتی مرحله 151 مربوط به شهریور ماه 1402 به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 روز دوشنبه 20 شهریور ماه قابل برداشت است.

رییس سازمان شیلات با اشاره به رونمایی از نقشه تاب‌آوری تولید در حوزه آبزیان گفت: با توجه به خشکسالی‌های کشور لازم است نقشه تاب‌آوری تولید درحوزه آبزیان به استان‌ها ابلاغ و با جدیت دنبال شود.

سخنگوی هواپیمایی ایران ایر از 9پرواز فوق‌العاده از تاریخ 21 تا 25 شهریور در مسیر تهران - مشهد خبر داد.

اصفهان - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بین 80 تا 90 درصد تجهیزات صنعت CNG (گاز طبیعی فشرده) در کشور بومی سازی شده است.

طبق اعلام مرکز آمار، در سال 1401 ضریب جینی (فاصله طبقاتی) خانوارهای کشور 0,3877 بوده است که در مقایسه با سال قبلش 0.0061 کاهش نشان می دهد.

پیش‌بینی‌ها تداوم کاهش بارش در حوضه‌های آبریز درجه یک و دو کشور را طی 12 روز پایانی سال آبی جاری نشان می‌دهد و حوضه‌های آبریز شمال بالاترین بارش را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از توزیع بالغ بر 6 هزار تن شکر از ابتدای شهریور تا کنون در واحدهای صنفی و صنعتی خبر داد.

انس طلا در واکنش به ناحیه مقاومتی 1945 واحدی مواجه شده و نفت جهانی هم مقاومت 90 دلاری را در پیش دارد.

خرید تضمینی گندم در کشور به 10 میلیون و 300 هزار تن رسیده است که استانهای خوزستان، کردستان و فارس پیشتاز در تحویل گندم هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال خط کشی 12 هزار و 600 کیلومتر، چهار خطه کردن 90 کیلومتر و انجام 720 کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اربعینی انجام شد.

کرمانشاه - مدیرکل گمرکات کرمانشاه به صدر نشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا به عراق اشاره کرد و گفت: صادرات گمرک کرمانشاه به بیش از 1.1 میلیارد تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید امروز 20 شهریور 1402 به 27 میلیون و 953 هزار تومان رسیده است.