دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

ناسا

ناسا

وب‌گاه عصر ایران

ناسا در تدارک آغاز اجرای تازه‌ترین ماموریت علوم آب و هوایی است که هدف از آن به دست آوردن تازه‌ترین داده‌ها درباره چگونگی نفوذ گرما از مناطق قطبی زمین به فضا است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

این سیاره احتمالا به صورت جزر و مدی قفل شده است، به این معنی که یک طرف آن همیشه رو به خورشید است در حالی که طرف دیگر در تاریکی قرار دارد. این سیاره احتمالا به صورت جزر و مدی قفل شده است، به این معنی که یک طرف آن همیشه رو به خورشید است در حالی که طرف دیگر در تاریکی قرار دارد. به گزارش عرشه آنلاین، یک گروه بین‌المللی از ستاره‌شناسان، سیاره فراخورشیدی SPECULOOS-3 b و ستاره کوتوله قرمز...

وب‌گاه عصر ایران

ناسا با انتشار این تصاویر نوشت: تلسکوپ فضایی هابل این تصویر از ستون‌های آفرینش را ثبت کرده است که برج‌هایی را به نمایش می‌گذارد که طول آن‌ها به چندین سال نوری می‌رسد و در فاصله حدود 7000 سال نوری از زمین در صورت فلکی مار قرار گرفته‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تلسکوپ فضایی جیمز وب در جدیدترین اقدام خود توانسته به محققان کمک کند تا ایده‌های خود را در مورد چگونگی تشکیل ستاره‌های جدید در سحابی‌ها اصلاح کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

طبق اعلام دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، با اقدامات انجام شده و باران‌های شدید و سیل آسای بهاری وسعت دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 560 کیلومتر مربع افزایش یافته و حجم آب دریاچه نیز با 600 میلیون مترمکعب افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، به دو و نیم میلیارد مترمکعب رسیده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وقتی دریاچه ارومیه 20میلیارد متر مکعب آب داشت این پدیده خودش را نشان نمی داد و از زمانی که عمق آب آن به کمتر از یک میلیارد متر مکعب رسیده است شاهد رشد و شکوفایی جلب کهایی هستیم که با افزایش غلظت نمک رنگشان سرخ و تیره می شود. در حقیقت در تالاب مهارلو هم شاهد این پدیده هستیم. کنشگر محیط زیست، پژوهشگر گفت: وقتی سخنگوی دولت احیای دریاچه ارومیه را کار خودشان اعلام کرده در حالی که این ادعا...

خبرگزاری تسنیم

یک استارتاپ فضایی در حال توسعه انبارهای فضایی مبتنی بر کپسول‌های قابل استفاده مجدد است که می‌تواند تحول بزرگی در لجستیک نظامی ایجاد کند. این کپسول‌ها قادر به ذخیره‌سازی محموله در مدار زمین و تحویل سریع آن به هر نقطه از جهان در عرض یک ساعت هستند.

وب‌گاه عصر ایران

ناسا به منظور آماده شدن برای کاوش روی ماه در طول پروژه «آرتمیس»(Artemis) ناسا، یک آزمایش میدانی یک‌هفته‌ای را در یک محیط مشابه ماه واقع در بیابان آریزونا انجام می‌دهد تا شرایط پیاده‌روی روی ماه را تمرین کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: این اتاق آنقدر بی‌صدا است که بازدیدکنندگانی که تجربه حضور در آن را داشته‌اند، به سختی توانسته‌اند صداهای بدن خودشان را تحمل کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌9 اردیبهشت 1403 اعلام شد که حجم آب دریاچه ارومیه با افزایش 160 میلیون مترمکعبی نسبت به سال آبی گذشته به 2.3 میلیارد متر مکعب و 23 اردیبهشت 1403 نیز حجم آب دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر به 2.5 میلیارد مترمکعب آب رسیده است. روزنامه اعتماد نوشت: اعلام کرده اند که حدود 200 میلیون مترمکعب از سد‌های حوضه آبریز، رها شده و آب به سوی دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن روان شد. رهاسازی از...

وب‌گاه عصر ایران

در 20 سال اخیر، عموم مردم اظهاراتی را مبنی بر این شنیده‌اند که ناسا اولین انسان‌ها را تا اوایل دهه 2030 به مریخ خواهد فرستاد. ابتدا ماه، سپس به مریخ! این طرحی است که برای مدتی به نظر می‌رسید ناسا به آن پایبند بوده است.

وب‌گاه عصر ایران

ناسا روز دوشنبه «دیوید سالوانینی» را به عنوان افسر ارشد جدید هوش مصنوعی خود معرفی کرد. این سمت به منزله گسترش نقش کنونی سالوانینی به عنوان مدیر ارشد است.

وب‌گاه عصر ایران

سیاهچاله‌ها از عجیب‌ترین و مرموزترین اجرام فضایی هستند که بشر اطلاعات کمی از آن‌ها دارد. ناسا با کمک یک ابر رایانه سقوط در سیاهچاله را شبیه‌سازی کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوی: مطالعه ای تازه نشان داده است که سیاره‌ای مدفون در اعماق زمین، عامل شکل گیری ماه بوده است.

وب‌گاه گسترش

وب‌گاه عصر ایران

آژانس فضایی ناسا ویدئویی از شبیه‌سازی رفتن به درون سیاه‌چاله به عنوان یکی از رازآلودترین اسرار جهان هستی منتشر کرده است.