دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

وقوع زلزله

وقوع زلزله

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زمین لرزه دقایقی پیش مناطقی از شهرستان ملایر را لرزاند که بدنبال این اتفاق عده ای از مردم از منازل و سکونتگاه های خود خارج شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رایگان شدن هزینه‌های درمان کودکان زیر 7 سال در بیمارستان 120 تختخوابی دولتی استان گیلان خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در هفته گذشته استان کرمانشاه با 6 زمین‌لرزه با بزرگای بین 2.5 و 3.8 لرزید و آلونیه استان چهارمحال و بختیاری زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 4 و اشکنان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای 4.6 را تجربه کردند. در هفته گذشته استان کرمانشاه با 6 زمین‌لرزه با بزرگای بین 2.5 و 3.8 لرزید و آلونیه استان چهارمحال و بختیاری زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 4 و اشکنان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای 4.6 را تجربه کردند. به...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زمین لرزه ای با قدرت 3.5 ریشتر در عمق 6 کیلومتری زمین شهر تازه آباد در کرمانشاه را لرزاند.

وب‌گاه خبر آنلاین

در جای خالی برنامه مشخص دولت و شهرداری، 30 سال دیگر به زلزله شدید و دوره‌ای تهران باقی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در زمان وقوع زلزله تهران، بحرانی به‌نام حمله 20 میلیون موش در انتظار تهرانی هاست. تجارت نیوز نوشت بر اساس گزارش منتشرشده، ساکنان مجتمع‌های رانش‌شده در محدوده محله چشم‌انداز گرگان سه ماه است که بلاتکلیف‌اند. ویدیوی منتشرشده در صفحه اینستاگرامی «جیجو گرگان» نشان می‌دهد فرد معترضی که خانه‌اش در رانش زمین آسیب دیده، در صحن شورای شهر گرگان لخت شده و فریاد می‌زند: «من خانه‌ام رفته، دیگر چیزی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این نهاد بشردوستانه برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده افغانستان خبر داد.

وب‌گاه فرارو

وقت برای نجات تهران تنگ است. آنطور که مطالعات زلزله‌شناسی نشان می‌دهد هر 150 سال یک‌بار در تهران زلزله بالای شش‌ونیم ریشتر می‌آید و حالا 120 سال از آخرین زلزله دوره‌ای تهران می‌گذرد؛ در فاصله‌ای 30 ساله تا زلزله شدید بعدی.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای سفر آتی «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به ایران را تأیید کرد.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از مسائل مهم در این زمینه شناسایی سازه‌های بحرانی است. ما مشاهده می‌کنیم که برخی از ساختمان‌ها قبل از وقوع زلزله فرو می‌ریزند، نمونه آن پلاسکو و متروپل است. این ساختمان‌های بحرانی که به عنوان «بمب‌های شهری» هستند، در گام اول باید شناسایی شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

زلزله به بیخ گوش تهران رسید هفته گذشته شرق تهران 3.6 ریشتر لرزید. این زلزله خفیف می‌توانست یک زلزله هفت‌ریشتری باشد و زلزله ای که سال هاست ترس آن با شهروندان تهرانی است و کارشناسان آن را فاجعه قرن توصیف کرده اند رخ دهد زلزله تهران هر لحظه امکان رخ دادن دارد؛ این همیشه یک هشدار جدی است. در پایتخت منتظر مرگبارترین حادثه تاریخ یعنی زلزله تهران باشید. زلزله سنگین در تهران یکی از تهدیدهایی...

وب‌گاه فرارو

امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و... در سطح خاورمیانه است که توانسته...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر ساعت 10 و 11 دقیقه صبح امروز یکشنبه نقده را لرزاند.

وب‌گاه عصر ایران

دبیر علمی نهمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله: شعار و تاکید ویژه کنفرانس فوق «زلزله و کلان شهرها؛ با تاکید بر زلزله تهران» تعیین شده است و این کنفرانس دنبال این است که بتواند دیدگاه‌های جمع بندی شده‌ای را در اختیار مسئولان شهری قرار بدهد؛ چرا که زلزله به دلیل تبعات فاجعه باری که ایجاد می‌کند باید موضوع مهم مدیریت شهری باشد.

وب‌گاه عصر ایران

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه‌ای با قدرت اولیه 6.9 ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. هیچ هشدار سونامی صادر نشده است. تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.