یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

یمن

یمن

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان ملل هشدار داد که وقوع قحطی و گرسنگی در شمال غزه نزدیک است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این باره گزارش داد که ملک سلمان معاینات پزشکی را در کلینیک‌های سلطنتی در کاخ «السلام» در جده انجام خواهد داد.

وب‌گاه الف

دفتر سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی بسته شد که حدود 2700 ناشر و کتاب فروش در بخش حضوری و مجازی 11 روز پرمشغله را پشت سر گذاشتند تا فروش بیش از 3 میلیون نسخه کتاب را تا روز پایانی رقم زنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«روابط تهران و دمشق در سال 2024 مشابه این روابط در سال 2014 یا 2018 نیست. امروز فضای بازیگری خارج از چارچوب ایران در دمشق به دلایلی پررنگ شده است. در سال‌های گذشته حضور ایران، تهدید امنیتی مستقیم دمشق را دفع می‌کرد و امنیت آن کشور را تامین می‌کرد، اما امروز برعکس شده و حضور ایران منجر به اتفاقات دیگر در این کشور شده است.» بیانیه مداخله‌جویانه سران اتحادیه عرب در منامه درخصوص مالکیت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رییس جمهوری برای افتتاح سد «قیزقلعه سی» خداآفرین در آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین المللی تبریز شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پایگاه خبری آکسیوس شنبه 29اردیبهشت به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دو مقام ارشد دولت بایدن این هفته با مقام‌های ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید حملات در منطقه گفت‌وگو کردند. این مذاکرات بر شفاف‌سازی پیامدهای اقدامات ایران در منطقه و همچنین بر نگرانی‌های آمریکا درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران متمرکز بود. اینکه تهران چه مابه‌ازایی را از آمریکا طلب کرده است، طیفی از مسائل...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیانیه مداخله‌جویانه سران اتحادیه عرب در منامه درخصوص مالکیت بر جزایر سه‌گانه با واکنش شدید ایران مواجه شد؛ اما آنچه در این میان تعجب کارشناسان را برانگیخت، امضای این بیانیه توسط عراق و سوریه بود. روزنامه «دنیای‌اقتصاد» دلایل بروز چنین رخدادی را بررسی کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سنتکام ادعا کرد که ارتش یمن به یک نفتکش یونانی در دریای سرخ حمله موشکی کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز شنبه ادعا کرد که ارتش یمن به یک نفتکش یونانی در دریای سرخ حمله موشکی کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: غول انرژی آمریکا یعنی شورون مانند چندین شرکت نفت و گاز دیگر جهان از فعالیت در دریای شمال به دلیل ادامه مناقشه بر سر مالیات خارج شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که منطقه اشغالی «عسقلان» در اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس مخالفان کابینه اسرائیل گفت «بنی گانتس» چهره مخالف کابینه باید امشب استعفای خود را اعلام کند و به «بنیامین نتانیاهو» برای ماندن در قدرت کمک نکند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نقشه راه پیشنهادی سازمان ملل متحد برای صلح یمن در اوایل دسامبر مورد توافق قرار گرفت، اما با تشدید حملات حوثی‌ها در دریای سرخ به عنوان اقدامی در همبستگی با فلسطین، پیشرفت بلافاصله متوقف شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت اتریش امروز (شنبه) اعلام کرد که بعد از ارزیابی اقدامات آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) کمک‌های خود را به این آژانس ادامه خواهد داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای امروز (شنبه) از حمله موشکی به یک نفتکش در نزدیکی بندر المخای یمن در دریای سرخ خبر دادند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی را بردارد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ پاسخ سوال نخست به شکل فزاینده‌ای مثبت است. اما پاسخ سوال دوم کاملا نامشخص است. جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 یعنی به مدت 45 سال است که با ایالات متحده و بسیاری از همسایگان خود دچار اختلاف و تنش است. آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی...