جمعه 18 خرداد 1403

10 هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
10 هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: 13 هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شده که 10 هزار واحد از آن به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از 440 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان 320 هکتار زمین با ظرفیت 10 هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی 3 نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این بازدیدها 138 بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: 13هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که 10 هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم 138 بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی