دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی / دریافتی خانواده‌های بیش از 5 نفر چقدر است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
افزایش مستمری مددجویان بهزیستی / دریافتی خانواده‌های بیش از 5 نفر چقدر است؟

اقتصادنیوز: سازمان بهزیستی کشور امسال مستمری مددجویان بهزیستی را در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش داده است.

به گزارش اقتصادنیوز، امسال خبر خوش برای مددجویان بهزیستی این بود که مبلغ مستمری شان در سال جاری 30 درصد افزایش یافته است. بر همین اساس، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرده بود که «سال قبل، مستمری‌ها 40 درصد و امسال 30 درصد افزایش یافت و به اشتغال در این حوزه توجه ویژه شده است.»

همچنین سعید زارع‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد امام خمینی از افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان 2 نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور خبر داده بود و مستمری فروردین‌ماه با افزایش 30 درصدی به حساب مددجویان واریز شد.

این افزایش مستمری به گفته زارع زاده در مقایسه با سال 1400 مصادف با رشد 186 درصدی و بالاتر از نرخ تورم است.

سرانه پرداختی مددجویان چقدر است؟

بر اساس اعلام مسئولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، سرانه پرداختی برای خانواده‌های یک نفره در ماه یک میلیون تومان، 2 نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، سه نفره 2 میلیون تومان، چهار نفره 2 میلیون و 950 هزار تومان و پنج نفره به بالا 3 میلیون و 150 هزار تومان برای سال 1403 در نظر گرفته شده است.

خبر مرتبط متولی واریز مستمری مددجویان بهزیستی مشخص شد / سرانه پرداختی چند درصد رشد داشت؟

اقتصاد نیوز: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است که طبق تبصره 8 قانون بودجه مقرر شده توسط سازمان هدفمندی یارانه ها به صورت مستقیم واریز شود.

همچنین، مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز می شود، این درحالی‌ست که پیش از این و در سنوات گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی صورت می‌گرفت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
افزایش مستمری مددجویان بهزیستی / دریافتی خانواده‌های بیش از 5 نفر چقدر است؟ 2