جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند.

وزیر نفت گفت: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد؛ به طوری که نیمی از رشد 6.1 درصدی کشور مربوط به بخش نفت و گاز است.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز هواپیمای شرکت آتا از مشهد به تهران، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه مشهد بازگشت.

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

بیست و دومین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می شود.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به وجود چاله‌های بزرگ در برخی پروژه‌های مسکن مهر، گفت: از محل منابع صندوق ملی مسکن تاکنون 9700 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح تخصیص یافته است.

شورای عالی ترافیک ضمن تعیین مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی مقرر کرد، سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان از سوی شهرداری‌ها به این شورا اعلام شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور جلوگیری از بهره کشی غیرقانونی از کارگر و سوء استفاده از آنان و همچنین، موضوع قراردادهای سفید امضا، لایحه "امنیت شغلی کارگران" که در هیات وزیران به تصویب رسیده به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش این مرکز درباره گردشگری تاکید کرد: آمار مستند در این گزارش مربوط به بازه زمانی 1391 تا 1400 و شرایط کرونایی و مرتبط به دولت قبل است

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج 1403 را برای هر زائر 500 یورو اعلام کرد.

بانک مرکزی با اعلام این که تأمین ارز واردات کالاهای اساسی هیچگونه کسری ندارد، ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی را تکذیب کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از اسفند 1401 آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

بانک مرکزی با اعلام این که تأمین ارز واردات کالاهای اساسی هیچگونه کسری ندارد، ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی را تکذیب کرد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند از شناسایی 13 هزار خانه خالی خبر داد و گفت: از این تعداد 10 هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس گفت: خلیج‌فارس 70 درصد نفت و گاز مورد نیاز جهان را تامین می‌کند.