شنبه 22 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries، اعلام‌کرد: 24 خدمه کشتی مذکور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ‌گونه نگرانی درباره سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

تهران - ایرنا - معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مرجوع شدن یک محموله روغن خام آفتابگردان که به دلیل عدم انطباق با استانداردهای سازمان غذا و دارو صورت می‌پذیرد، مربوط به محموله است که در دولت قبل وارد کشور شده بود.

تهران - ایرنا - طبق ارزیابی های فنی سازمان ملی استاندارد ایران و اعلام وزارت نفت، سوخت تحویلی به جایگاه‌های کشور منطبق بر استانداردهای مصوب است و استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت خودرو مجاز نیست.

تهران - ایرنا - مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 10 اردیبهشت ماه جمعا 5.638 همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

تهران - ایرنا - وزیر نفت با بیان اینکه در سال گذشته از 79 پروژه به ارزش 16 میلیارد دلار بهره‌برداری شد گفت: صنایع و نیروگاه‌هایی که مصرف نامتعارف سوخت داشته باشند با کاهش سهمیه مواجه خواهند شد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر نفت گفت: تامین خوراک پتروشیمی‌ها از مفروضات است و ورود شرکت‌های خصوصی به بالادست می‌تواند تا حد زیادی مشکل خوراک پتروشیمی‌ها را رفع کند.

تهران - ایرنا - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور 840 بازرس کار در کشور، گفت: سالیانه نزدیک‌به 400 هزار بازرسی موردی از کارگاه‌ها انجام می‌شود که امسال به دلیل کاهش ریسک از کارگاه‌های دارای حوادث بیشتر، بازرسی دقیق‌تر و بیشتری انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده درباره یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.

کاشان - ایرنا - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از آغاز برداشت گل محمدی در سطح 2هزار و 600 هکتار از گلستان‌های این شهرستان خبر داد.

سمنان - ایرنا - یکی از ارکان تحقق جهش تولید و عملیاتی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گنجینه نیروی انسانی است و انتظار می‌رود در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است ایمنی محیط کار به منظور پیشگیری و کاهش حوادث در سمنان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

تهران - ایرنا - دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: دولت سیزدهم با اجازه ورود بخش خصوصی به بالادست نفت، موجب توسعه میادین و ناترازی انرژی خواهد شد.

تهران - ایرنا - بر اساس داده های آماری سیستم مانیتورینگ سامانه خودنویس، در بازه 35 روزه ابتدای امسال تا چهارم اردیبهشت‌ماه، صدور کد رهگیری در این سامانه در هم‌سنجی با پارسال رشد 41 درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

تهران - ایرنا - رئیس اتاق اصناف تهران گفت: یکی از مشکلاتی که ما طی سالیان گذشته با آن مواجه بوده‌ایم، فعالیت‌های غیرمجاز و زیرزمینی بوده است و دریافت شناسه یکتا توسط فعالان اقتصادی که به مثابه کد ملی برای آن ها عمل می‌کند، بستر مقابله با فعالیت‌های زیرزمینی خواهد بود.

تهران - ایرنا - چالش پول‌شویی پیامدها و آثار مخرب قابل توجهی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای اقتصادی، صنایع، تولیدکنندگان، فعالان حوزه تجارت خارجی و همچنین از آن مهم تر، برای گروه‌های اجتماعی و بسترهای فرهنگی جامعه در کوتاه‌مدت و بلندمدت به همراه دارد.

تهران - ایرنا - با وجود کاهش 40 درصدی واردات برنج در یک سال گذشته، با مدیریت بازار توسط دولت، قیمت برنج ایرانی 9 درصد پایین آمده است.