یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو فهرست شورای ائتلاف معتقد است که فضای مجلس شورای اسلامی مردانه است و این موضوع مانع رسیدگی به مسائل زنان می‌شود. عضو فهرست ائتلاف امناء نیز سند بنیادین تحول آموزش پرورش را سندی تزئینی می‌داند که بسیاری از افراد از مفاد آن بی‌اطلاع هستند.

تهران ایرنا سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف، گفت: این نشست امروز برگزار می‌شود.

گچساران - ایرنا - معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز به استقلال کامل در حوزه نفت رسیده‌ایم گفت: متوسط رشد اقتصادی ما هم اینک به بالای 6درصد رسیده است و این میزان در صنعت نفت بیشتر است.

تهران - ایرنا - معاونت قوانین مجلس به تبصره ای از لایحه برنامه هفتم توسعه که به گفته نماینده تهران برای تخصیص فوق العاده خاص به کارکنان یکی از دستگاه های اجرایی بدون تصویب در صحن علنی مجلاس بود، ورود کرد.

تهران - ایرنا - دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: تنها با وحدت و همدلی ایران قوی، مقتدر و آباد ساخته می‌شود.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید از وزارت راه و شهرسازی از طریق ظرفیت های مختلف و صندوق ها در زمینه رفع نقاط پرتصادف و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی حمایت کنند.

تهران - ایرنا - رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: معلم نقش بسزایی در احیای تمدن عظیم اسلامی، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها دارد.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - 11 اردیبهشت ماه - با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

تهران - ایرنا - رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح احتمالات و سناریوها را در سطح راهبردی مورد توجه قرار می‌دهد، گفت: طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر و عالی‌ترین طرحی است که باید مورد اجرا قرار بگیرد.

سمنان - ایرنا - جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طبق شیوه‌نامه‌های پدافند غیرعامل 30 درصد نانوایی‌ها در هر استان باید دوگانه سوز باشد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: سال گذشته بیش از 33 هزار مسکن توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید که از این تعداد 11 هزار مسکن توسط بسیج سازندگی ساخته شد.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از سه روز بحث و رسیدگی بخش دوم لایحه بودجه 1403 که به جداول اختصاص دارد، بررسی آن را در جلسه علنی امروز - 11 اردیبهشت ماه - به پایان رساندند.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز - سه شنبه 11 اردیبهشت ماه - با بازگشت اعتبارات بخش (د) جدول 10 به بخش توازن لایحه بودجه 1403 موافقت کردند.

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان به جداول بودجه 1403 برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران و کادر درمان خبر داد و گفت: این اعتبار با موافقت کمیسیون تلفیق و وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه مربوط به بخش تامین دارو نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از 69 همت به حدود 75 همت رسیده است و ساز و کار مربوط به این بخش در بودجه مشخص شده که بر اساس آن عمل می‌کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل، ضمن دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه با کارگران ایرن کارخانه از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.