یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بازار مسکن

بازار مسکن

وب‌گاه خبر آنلاین

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: مسکن دور از دسترس مردم قرار گرفته و به نوعی می‌توان گفت خرید ملک از سبد خانواده‌ها خارج شده است و مردم بیشتر به سمت تمدید قراردادهای اجاره می‌روند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تاکنون بیش از 30 هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است.

وب‌گاه گسترش

سامانه دولتی تعیین حق‌الزحمه واسطه‌های بازار مسکن را تعیین می‌کند، اما روش محاسبه این حق‌الزحمه نامشخص است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: مالکان واحدهای مسکن مهر خالی از سکنه تنها یک هفته برای تعیین و تکلیف واحدهای خود فرصت دارند.

وب‌گاه گسترش

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در تهران، 51 درصد خانوارها به عنوان مستاجر در مسکن زندگی می‌کنند.

وب‌گاه گسترش

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال 1402، منطقه 5 دارای بیشترین حجم معاملات بود.

وب‌گاه گسترش

نرخ تورم سالانه تولید مسکن در سال 1402 با کاهش 3 درصد نسبت به سال 1401، نشان دهنده ثبات نسبی در رشد هزینه ساخت مسکن از سال 97 تاکنون است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هیچ آمار رسمی درباره ارقام اجاره‌بها در اصفهان وجود ندارد اما فایل‌های اجاره آپارتمان در اصفهان می‌تواند برآوردی از «اجاره‌بهای پیشنهادی» صاحب‌خانه‌های اصفهانی را نشان دهد.

وب‌گاه گسترش

فردین یزدانی گفت: چند وقت پیش یکی از مسئولین گفته بود 120 هزار واحد مسکن مهر هنوز نیمه‌کاره است. یعنی هنوز هم که هنوز است، دولت درگیر مسکن مهر است؛ بنابراین بخشی از این پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی شده و در حال ساخت است تا چند دولت آینده باقی خواهد ماند. بخشی از مسکن‌سازی هم که اجرایی نمی‌شود مثل یک خاطره از ذهن‌ها می‌رود. تا ده سال آینده کشور درگیر این خانه‌سازی‌های دولتی خواهد ماند. این...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر راه و شهرسازی از توافق با وزارت صمت برای رفع موانع واردات واگن مسافری خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت سیمان امروز، شنبه، 29 اردیبهشت 1403، همچنان با ثبات و رکودی گزارش می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بخش از مشکلات فعلی قیمت مسکن مربوط به آگهی های پلتفورمهای مجازی است و این آگهی ها باید از این پلتفورم ها حذف شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مشاور وزیر راه وشهرسازی گفت: از خرداد ماه سامانه خودنویس تکمیل و روند ثبت قرارداد ها کامل تر می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: تاکنون اطلاعات 120 هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که برای آنها برگه مالیاتی صادر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

بررسی‌ها نشان می‌دهد که منطقه 5 دارای بیشترین ارزش معاملات در سال 1402بود.

وب‌گاه گسترش

مانع ابتدایی موفقیت سیاست مالیات بر خانه‌های خالی را می‌توان نبود زیرساخت مناسب برای شناسایی واحدها معرفی کرد. بر اساس قانون مصوب سال 1399 درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی باید سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه معاملات املاک» از سوی دولت طراحی می‌شد تا شناسایی واحدهای خالی را تسهیل کند.