یک‌شنبه 13 خرداد 1403

تولید محصولات دفاعی صادراتی در کشور 50 درصد افزایش می یابد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تولید محصولات دفاعی صادراتی در کشور 50 درصد افزایش می یابد

سردار طلایی نیک گفت: هدفگذاری امسال بر این است در حوزه محصولات دفاعی صادراتی نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع در همایش بصیرتی معاونین و روسای ادارات عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع در تالار قرآن اظهار کرد: مجموعه وزارت دفاع با راهبری و تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در راستای ماموریت‌های خود در جهت جهش تولید محصولات دفاعی، صادرات و تامین نیازمندی‌های نیرو‌های مسلح قدم‌های بلندی برداشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت وزارت دفاع در بخش تحقیق، مرزشکنی دانش و حوزه علم و فناوری‌های نوین اقتدارآفرین بوده و هست گفت: نیرو‌های مسلح اصل غافلگیری فناورانه علیه دشمن و در عین حال پیشگیری از هر نوع غافلگیری در حوزه آفند و پدافند را دنبال کرده و می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع تصریح کرد: هدفگذاری امسال بر این است در حوزه محصولات دفاعی صادراتی نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

وی گفت: خوشبختانه نیاز دفاعی ما در داخل اشباع شده و تمرکز ما در حوزه بازار صادراتی و پاسخ به تقاضا‌های بسیاری است که برای خرید صنعت دفاعی کشور داریم.

سردار طلایی‌نیک با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار شرکت با وزارت دفاع همکاری دارند، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری دوسوم تولید زیرسامانه؛ قطعات و مواد اولیه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌ها انجام خواهد شد که سال گذشته 61 درصد زنجیره تامین قطعات اولیه و زیرسامانه توسط این شرکت‌ها محقق شد.

وی تاکید کرد: در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" علاوه بر فعالیت در این حوزه به مانند همیشه بر روی جهش در بصیرت و ایمان و روحیه جهادی نیرو‌های مسلح نیز تمرکز ویژه داریم.