سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانشجو

فرهنگی خبرگزاری دانشجو

جهت رفاه حال علاقه‌مندان به کتاب سایت نمایشگاه مجازی سی‌وپنجم از دوشنبه (17 اردیبهشت 1403) در دسترس قرار گرفته است.

مولاداد رستمی گفت: نمایشگاه کتاب بزرگترین معجزه و اختراع بشر است. در نمایشگاه کتاب زبان‌ها گسترش پیدا می‌کنند. از طرفی دیگر نمایشگاه کتاب باعث رشد فرهنگ کتابخوانی می‌شود. بدیهی است که فرهنگ کتابخوانی به رشد و گسترش ادبیات و زبان فارسی کمک شایانی خواهد کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در سه غرفه سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان، سالن ناشران آموزشی (کانون زبان ایران) و سالن ناشران عمومی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر است.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی قابل اعتنا بود، گفت: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ ولی دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت و تسهیل‌گری از این فرایند است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بازدید چند میلیونی از نمایشگاه سال گذشته را مصداق گردشگری فرهنگی در کلانشهر تهران دانست و افزود: پیش‌بینی می‌کنم استقبال مردم از نمایشگاه کتاب امسال بیشتر از سال قبل باشد.

مرتضی اسدی، هنرمند شناخته‌شده عرصه هنر‌های تجسمی کشور معتقد است که هرکجا ظلمی روا شود و نسل‌کشی صورت گیرد، هنرمند نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

برنارد هیل، بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته می‌شود، در سن 79 سالگی درگذشت.

بخش ویژه «کتاب و سینما» با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران مانند سال‌های گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا گفت: در برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران که مراحل نهایی تصویب و ابلاغ را طی می‌کند، سازمان صداوسیما مکلف شده است به تخلفات اشخاص و موضوعات مالی در حوزه صوت و تصویر فراگیر رسیدگی کند.

محمدعلی علومی، نویسنده و طنز‌پرداز در سن 63 سالگی دار فانی را وداع گفت.

رمان نوجوان «تو خواب میکاییل هستی» نوشته تیمور آقامحمدی فردا سه شنبه 18 اردیبهشت در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

آنچه عجیب است تقلید صدا و سیما از روی دست همسایه داخلی خود یعنی پلتفرم هاست. دوباره موج بازگشت سلبریتی‌ها آغاز شد و باز هم تلفن‌ها برای تهیه کنندگانی مانند رضائیان به صدا درآمد.

با ایجاد یک کمیسیون دولتی برای تحقیق در مورد سوء‌استفاده جنسی در صنعت فیلم، فرانسه قصد بررسی این مساله را دارد.

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با 207 عنوان کتاب شامل 40 عنوان کتاب جدید در سی‌و‌پنجمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.