سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری دانشجو

فرهنگی خبرگزاری دانشجو

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: این‌نهاد دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌هاست.

«مست عشق» در حالی شیب پرشتابی برای فروش بالا در گیشه سینما گرفته که پیش‌بینی‌ها حاکی از زدن سقف 200 میلیارد فروش برای این فیلم سینمایی است.

همایش روز ملی خلیج فارس و افتتاح دو نمایشگاه نقشه‌های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایران زمین برای اولین بار در استان خوزستان در بندرماهشهر برگزار شد.

نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کورش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و مصطفی موتورچی دبیر این رویداد هنری در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

امیررضا معصومی ولدی گفت: ورزشکاران نیز مانند جامعه فرهنگی کشور و در کنار آن‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند.

گنجینه بی پایان مجلد جدیدی از مجموعه شرح نهج البلاغه رهبر انقلاب است که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد.

قرارداد 2 فیلم جدید در پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش ثبت شد.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه 17 اردیبهشت در تالار اندیشه حوزه هنری رونمایی می‌شود.

احمد نادری گفت: نمایشگاه کتاب تهران در چند جبهه می‌تواند گسترش پیدا کند. اولین حوزه، دیپلماسی فعال برای دعوت از نهادها، سازمان‌ها، اشخاص، سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهاست.

رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: بعد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و پاسخ تنبیهی ما، وزارت خارجه هند طی بیانیه حضور اتباع هند در ایران را ممنوع اعلام کرد.

رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: حدود 60 ناشر خارجی امسال در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود، قریب به 50 هزار عنوان کتاب خارجی عرضه خواهد شد که سال گذشته این میزان 45 هزار عنوان بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه گفت: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظم سیدالشهدا علیه السلام در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در «سوگواره بین المللی سفینه النجاه» برگزار خواهد شد.

سعید الهی، تهیه‌کننده مستند «قوی‌دل» گفت: کارکرد راهبری و انتقادی آثار مستند در حال فراموشی و کمرنگ شدن است. متاسفانه شاهد تولیداتی غیرجذاب و منفعل هستیم.

مروری به ادوار مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تاثیر وضعیت سیاسی و اجتماعی هر دوره را بر میزان استقبال مردم از این رویداد نشان می‌دهد.

نخستین کنگره ملی ایران شناسی پنجشنبه 20 اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی برگزار می‌شود.