دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نشریه واشنگتن پست با انتشار گزارشی ادعایی ضمن اشاره به شهادت رسیدن ابراهیم رئیسی به همراه حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حادثه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران ادعا کرد، همزمان با انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری ایران به واسطه انفعال دولت بایدن مذاکرات هسته ای میان این کشور و قدرت های جهانی جهت احیای برجام متوقف شد.

وب‌گاه گسترش

جاماندگی بورس از بازارهای موازی، رکود و افت شاخص به عبارات تکراری میان فعالان بازار سرمایه بدل شده است. شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، رشد نرخ بهره بانکی و همچنین سیاست‌گذاری نامطلوب از سوی مسئولان و سیاست‌گذاران را باید از مهم‌ترین موانع رشد بورس تهران در ماه‌های گذشته دانست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور طی سخنرانی در نشست سالانه «انجمن ملی سلاح» در دالاس تگزاس وعده داد که اگر رئیس‌جمهور شود، مقررات مربوط به حمل سلاح را که توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا وضع شده، لغو خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو_ ندا زارعی: بعد از خروج آمریکا از برجام و نقض این معاهده بین‌المللی در روز 18 اردیبهشت سال 1397، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور، جمهوری‌خواه این کشور اعلام کرد که مجددا تحریم‌های نفتی همانند گذشته علیه صنعت نفت ایران اعمال خواهد شد. میزان تولید نفت که به بهانه امضای برجام در سال‌های 1394، 1395 و 1396 به ترتیب به دو میلیون و 800 هزار بشکه، سه میلیون و 500 هزار...

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلمساز فرانسوی با فیلم موزیکال خود، بیشترین تشویق ایستاده کن 2024 تا به این جای کار را از آن خود کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به بهانه سفر اخیر پوتین به چین، بار دیگر تحلیل ها در باب چرایی هم صدایی دو بازیگری که امروز از آنها تحت عنوان تهدیدی بالقوه علیه ایالات متحده و غرب یاد می شود، افزایش یافته است. گروهی تاکید دارند که رهبران دو کشور عزم خود را برای به چالش کشیدن نظم تحت رهبری آمریکا جزم کرده و در این مسیر گام هایی جدی برداشته اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«با توجه به اینکه اکنون نزدیک به سه‌سال و نیم از زمانی که امکان احیای برجام وجود داشت، گذشته و شرایط، هم به لحاظ فنی و هم سیاسی تغییر بسیاری کرده است، دیگر مشکل می‌توان تصور کرد که برجام 94 به همان شکل قبلی قابل احیا باشد. اکنون غنی سازی در ایران بسیار پیشرفت کرده و به نظر نمی‌رسد که پیش فرض آمریکا در مورد یک‌سال زمان بعد از نقطه گریز هسته ای، مفروضی قابل تحقق باشد.» کورورش احمدی در...

وب‌گاه عرشه آنلاین

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسش رسانه ها، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا را در عمان تایید کرد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسش رسانه ها، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا را در عمان تایید کرد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش رسانه ها درباره اخبار منتشر شده درباره...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور آمریکا درخواست ترامپ برای انجام مناظره‌های بیشتر را رد کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که کاخ سفید به خاطر پرونده مربوط به حق‌السکوت باید از وی عذرخواهی کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت آمریکا یک مقام مسوول را با هدف نظارت بر اقدامات دولتی و تجاری چین در شهر توکیو پایتخت ژاپن مستقر می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی آمریکا تأکید کرد که تعرفه‌های این کشور برای واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین نشان دهنده بهتر بودن این خودروهاست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع آگاه خبر دادند دوستان دونالد ترامپ در حال جمع آوری پیشنهاد‌هایی برای ارائه به ترامپ به منظور محدودکردن استقلال وزارت دادگستری و حمله به بدنه بزرگترین نهاد اجرایی قانون کشور یعنی اف بی آی هستند. 9 منبع آگاه در گفتگو با رویترز اعلام کردند در صورت موفقیت در انجام این کار، این بازنگری می‌تواند بیانگر یکی از اقدامات مهم تبعی ترامپ در دوران...

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی را بردارد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ پاسخ سوال نخست به شکل فزاینده‌ای مثبت است. اما پاسخ سوال دوم کاملا نامشخص است. جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 یعنی به مدت 45 سال است که با ایالات متحده و بسیاری از همسایگان خود دچار اختلاف و تنش است. آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منابع آگاه خبر دادند دونالد ترامپ به دنبال کنترل بیشتر وزارت دادگستری و اف بی آی در صورت راه یابی دوباره به کاخ سفید است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا دونالد ترامپ گفته قبل از دو مناظره تیر و شهریور ماه، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن باید آزمایش مواد مخدر بدهد.