جمعه 18 خرداد 1403

ساماندهی فضای مجازی کشور، راه نفوذ دشمن را می‌بندد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ساماندهی فضای مجازی کشور، راه نفوذ دشمن را می‌بندد

سید احمد رضوی گفت: واقعیت این است که اغتشاشات و آشوب‌های اخیر، هیچ ربطی به گشت ارشاد، فوت مهسا امینی، گرانی‌ها و حذف ارز ترجیحی نداشت و ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احمد رضوی، فعال رسانه ای و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: واقعیت این است که اغتشاشات و آشوب های اخیر، هیچ ربطی به گشت ارشاد، فوت مهسا امینی، گرانی ها و حذف ارز ترجیحی نداشت و ندارد.

وی ادامه داد: این آشوب ها از ماه ها قبل در آن سوی مرزهای ما، طراحی، برنامه ریزی و سازماندهی شده بودند؛ شرح وظایف مجموعه های مختلف دخیل در اغتشاشات مشخص شده بود و منتظر فرصتی بودند تا برنامه خود را پیاده سازی کنند. رضوی افزود: آنچه برای ما باید مهم باشد و روی آن حساسیت داشته باشیم، پیش درآمد طراحی های دشمن است که با آن بستر اغتشاش و آشوب را مهیا می کنند و در هنگامه آشوب، بر آتش آن می دمند. این کارشناس تصریح کرد: مقام معظم رهبری به درستی فرمودند: امروز بیشترین تحرک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی؛ تحرکات تبلیغاتی و رسانه ای و جنگ نرم است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط شوند، مبالغ هنگفت هزینه می کنند، کارهای بسیار انجام می دهند." وی گفت: ما در زمینه تبلیغات رسانه ای، مهندسی افکار عمومی و جنگ نرم ضعف داریم و متاسفانه دشمن با تسلط بر فضای رسانه ای و متعاقب آن افکار عمومی ما، توانسته است در گستره چندین ساله بسترهای مورد نیاز خود برای اغتشاش، آشوب و نارضایتی عمومی را فراهم آورد. رضوی ادامه داد: دشمن، در هر برهه ای با تمرکز بر حوزه ای (انتخابات، گرانی، گشت ارشاد) و آماده سازی افکار عمومی، مقدمات آشوب را در کشور فراهم می کند. این کارشناس افزود: اگر می خواهیم بساط اغتشاش و آشوب در کشور را ریشه کن کنیم، باید در حوزه رسانه و افکار عمومی برنامه ریزی مدون و دقیقی را انجام دهیم و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم در غیر اینصورت با وجود این ضعف، هر از چند گاهی باید به بهانه های مختلف، منتظر آشوب و اغتشاش باشیم. وی بیان کرد: ما در ابتدای جنگ تحمیلی در حوزه موشکی و پدافند هوایی ضعف داشتیم، بنابراین دشمن از همین حوزه، آسیب های زیادی به ما می زد، هر روز شاهد بمباران و موشک باران شهرهای مختلف حتی در تهران بودیم، اما از زمانی که ضعف مان را برطرف کردیم و توازن نسبی قوا شکل گرفت، صدام دست از بمباران و موشکباران شهرهای ما برداشت. رضوی گفت: زمانی گزینه جنگ بر علیه ما از روی میز آمریکایی ها برداشته شد که ما در حوزه موشکی و نظامی تبدیل به یک قدرت شدیم. این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: واقعیت همین است که ما در عرصه رسانه ضعف داریم، شدیدا هم ضعف داریم و تا زمانی که این ضعف را برطرف نکنیم، هر روز باید منتظر یک ضربه از دشمن باشیم.

انتهای پیام /