دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سند تحول و تعالی، سنگ بنای اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سند تحول و تعالی، سنگ بنای اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است

دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند تحول و تعالی، سنگ بنای اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است.

دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند تحول و تعالی، سنگ بنای اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نشست شورای ستاد راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر سعید آزادیان دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

آزادیان در این نشست پایه‌ریزی تمام اقدامات کلان در استان‌ها بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه را مورد تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: با تاکید دکتر طهرانچی بر اجرای دقیق سند تحول و تعالی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، سه حوزه شورای گسترش و آمایش، مرکز نظارت و ارزیابی و حوزه برنامه و بودجه دانشگاه برای بررسی این امر ماموریت یافته و استان‌های کشور را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه سند تحول و تعالی، سنگ بنای اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: برای پیگیری سند تحول و تعالی و میزان نفوذ و اجرای آن در سطح واحدهای کشور، استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان انتخاب شدند.

آزادیان با بیان اینکه سه رویکرد کلی فرهنگ‌سازی، بسترسازی و اجرایی‌سازی در اجرای سند را پیش‌رو داشتیم، افزود: مسلما فرایند اجرایی‌سازی سند با مسائل و مشکلاتی روبروست که بیان آن به عهده مجریان آن در واحدها و مراکز است تا بتوان با جمع‌بندی این مسائل، برای رفع آن در سال‌های آینده بتوانیم مسیری روان‌تر و خالی از موانع و مشکلات را داشته باشیم. به بیان دیگر، سند تحول و تعالی، مبتنی بر آمایش و تحول‌گرایی است.

دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این آمایش ظرفیت درونی و ظرفیت بیرونی استان‌ها احصاء شده است و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه حل مسئله، باید به یک توسعه همگن در همه ظرفیت‌ها و حوزه‌ها برسد و دقت داشته باشید که همه ظرفیت‌ها را به طور یکسان به کار گرفته و از همه توان‌ها برای استفاده در همه حوزه‌ها به طور مساوی بهره‌برداری کنید.

دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: رویکرد جدید استان در خصوص برخی واحدها، رویکرد ماموریت‌گرایی بوده و تا کنون ماموریت دو واحد آران و بیدگل و شهر مجلسی از آموزشی به فناوری تغییر یافته است.

وی تاکید کرد: در بعضی حوزه‌ها مثل بذر و گلخانه، بیابان زدایی و یا غذای سالم به مرجعیت علمی رسیده‌ایم که در حوزه امنیت غذایی و غذای سالم، به عنوان مثال آزمایشگاه معیار دانش وابسته به دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)، با وجود رقبای قدر و مجهز خود، توانست رتبه پنجم در کشور را از آن خود کند که جزء افتخارات به حساب می‌آید.

نجفی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ظرفیت کم نظیری برای جذب دانشجویان غیر ایرانی دارد، افزود: امسال در این دانشگاه 7 هزار دانشجوی غیر ایرانی داریم که این دانشجویان عمدتاً از چند کشور همسایه هستند و برای تحقق دانشگاه بین الملل، به دنبال تنوع ملیت هستیم.