یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

لیبی

لیبی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیانیه مداخله‌جویانه سران اتحادیه عرب در منامه درخصوص مالکیت بر جزایر سه‌گانه با واکنش شدید ایران مواجه شد؛ اما آنچه در این میان تعجب کارشناسان را برانگیخت، امضای این بیانیه توسط عراق و سوریه بود. روزنامه «دنیای‌اقتصاد» دلایل بروز چنین رخدادی را بررسی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی اظهار داشت که مذاکرات میان «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» رئیسان جمهوری روسیه و چین بسیار موفقیت‌آمیز بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی را بردارد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ پاسخ سوال نخست به شکل فزاینده‌ای مثبت است. اما پاسخ سوال دوم کاملا نامشخص است. جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 یعنی به مدت 45 سال است که با ایالات متحده و بسیاری از همسایگان خود دچار اختلاف و تنش است. آیا ایران به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت؟ اگر تهران چنین گامی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، استفان والت، در فارین پالیسی نوشت: جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب در سال 1979 که در پی آن شاه سرنگون شد، به مدت 45 سال با ایالات متحده و برخی بازیگران منطقه دچار چالش بوده است. ایالات متحده در جنگ ایران و عراق، از صدام که آغازگر جنگ بود، حمایت کرد و سپس جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، تهران را در «محور شرارت» خود قرار داد. دولت اوباما در نهایت...

وب‌گاه مشرق نیوز

نشریه آمریکایی اذعان کرد به خاطر دشمنی‌های دائمی آمریکا و اسرائیل، ایران توجیه داشت که بمب اتمی تولید کند اما خویشتنداری به خرج داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

با بالا گرفتن رقابت برای توسعه تسلیحات جدید با هدایت فرکانس رادیویی و تلاش برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها، بریتانیا از یک سلاح جدید با هدایت فرکانس رادیویی در حال توسعه رونمایی کرده است. وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که این سلاح مقرون به صرفه می‌تواند پهپادها را تنها با 0.12 دلار در هر شلیک از بین ببرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز پنجشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حاشیه سی و سومین اجلاس سران عرب در شهر منامه پایتخت بحرین دیدار کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز پنجشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حاشیه سی و سومین اجلاس سران عرب در شهر منامه پایتخت بحرین دیدار کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به منظور شرکت در سی و سومین نشست سران اتحادیه عرب وارد «منامه» پایتخت بحرین شد.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس داده‌های ارائه شده در گزارش ماه می ائتلاف اوپک پلاس، کشورهای شرکت کننده در توافق ماه آوریل تولید نفت خود را 246 هزار بشکه در روز کاهش دادند که بیشترین حجم کاهش تولید در روسیه رخ داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیرکل اتحادیه عرب، نسبت به هرگونه «اقدام احمقانه» رژیم صهیونیستی در حمله به شهر رفح یا اجرای طرح کوچ اجباری هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اسماعیل هنیه بیان کرد: ارتش شکست‌ناپذیر دشمن در غزه شکست خورد و زیر ضربات مقاومت فرو پاشید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: دلیرمردان مقاومت ثابت کردند که زوال و نابودی رژیم اشغالگر حتمی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در سومین کنفرانس گفت وگوی ایرانی - عربی به میزبانی تهران از موفقیت در گسترش همکاری های تهران و ریاض در پی عادی سازی روابط دوجانبه استقبال کرد. حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران مصمم به ارتقای تفاهم با کشورهای منطقه است، عادی‌سازی روابط ایران و عربستان را نمونه‌ای از تمرکز ایران بر گسترش روابط با همسایگان عربی دانست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه در نشست خبری گفت: مواضع رسمی ایران در خصوص سلاح‌های کشتار جمعی از طریق مقامات عالی ایران بارها بیان شده و در دکترین هسته‌ای ایران هیچگونه تغییری ایجاد نشده است.