دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

مجلس خبرگان رهبری دور ششم در حالی اول خردادماه آغاز بکار می کند که مهمترین وظیفه روزهای آغازین کار این مجلس انتخاب رئیس و هیئت رئیسه آن است.

نمایندگان مجلس ارز ترجیحی برای واردات برنج را باعث نابودی تولید داخلی دانسته و ضمن تاکید بر اینکه این ارز رانت دولت به وارد کنندگان است، از رئیس جمهور خواستند قبل از سفر به استان مازندران برای حذف این ارز دستورات لازم را صادر کند.

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت، با اعلام پایان مأموریت «سید محمد حسینی» در مقام معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، از خدمات و زحمات وی قدردانی کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به عملیات موفق تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با وجود کمک آمریکا و غرب به این رژیم برای مقابله با موشک‌های ایران، گفت ایران در عملیات وعده صادق قدرت خود را نشان داد.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای، اظهارات جوبایدن رئیس جمهور آمریکا را که گفته بود آتش بس در غزه بستگی به آزادی گروگانها (اسیران) دارد، محکوم کرد.

صادق زیبا کلام در پی دریافت احضاریه، صبح امروز (23 اردیبهشت ماه) شخصا به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مراجعه کرده و ادعاهای مطرح شده در مورد بازداشت وی در مسیر نمایشگاه کتاب کذب است.

رئیس‌جمهور، قانون تشکیل «سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی» را که به منظور تداوم و تثبیت راه شهید فخری‌زاده تأسیس می‌شود، به وزارت دفاع ابلاغ کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی از تأسیس رآکتور هسته‌ای جدید در شیراز خبر داد و گفت: این اقدام در جهت توسعه علوم و فنون هسته‌ای و کار تحقیقاتی، علمی و آموزشی انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق گفته رییس سازمان انرژی اتمی، مبنای تعاملات ایران و آژانس NPT و پادمان است و موضوعات باقیمانده بین ما و آژانس به 2 مکان تقلیل یافته است.

رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید زاهدی، فرمودند: شهادت شهید زاهدی موجب پیامدهای با ارزش و با اهمیتی شد.

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه «اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری» در خصوص کاهش ساعات کاری و افزایش تعطیلات پایان هفته به جمع‌بندی نرسید و ادامه بررسی این موضوع به جلسات علنی بعدی موکول شد.

رئیس جمهور در پیامی از استقبال صمیمانه و پرشور مردم استان قم قدردانی کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی پنجشنبه 27 اردیبهشت‌ماه به استان مازندران سفر می‌کند و تا روز جمعه در استان حضور خواهد داشت.

منتخب مردم تهران در دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: می‌توان دامنه برگزاری انتخابات الکترونیکی را در دوره‌های بعد گسترش داد.