دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: تاکنون بیش از 720 هزار داوطلب، کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور 1403 را دریافت کرده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط سیل‌زده کشور، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و به‌ویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری کنکور انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده می‌شود.

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعت ماشین‌سازی باهدف تربیت نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص این حوزه براساس توافق نامه همکاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و گروه صنعتی نان سحر راه اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، از تحویل واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شهر جدید هشتگرد تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - فضاپیمای کاوشگر بین‌ستاره‌ای «وویجر1» سازمان فضایی «ناسا» برای اولین بار از نوامبر (آذر) گذشته شروع به ارسال داده‌های مهندسی قابل استفاده کرد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق "مانوین" با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران و تصمیم‌گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق در راستای رفع نیازهای روز جامعه خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک گفت: برای مقابله و عبور از اعمال آپارتاید علمی غربی‌ها علیه ایران باید ائتلاف علمی با دانشگاه‌های کشورهای دوست و همسایه تشکیل دهیم.

تهران - ایرنا - استاد رشته مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه هنر معتقد است: پروژه به مثابه بسترگاهی موثر برای پیشبرد امور مدیریتی است و با توجه به رویکرد مدیریت پروژه بنیان، مدیران باید با عینک مدیریتی به جای عینک مهندسی یا تخصصی به مسائل نگاه کنند و ضمن تمرکز بر تفکر پروژه‌ای، از بسترگاه موثری برای حل مشکلات و مدیریت هرچه بهتر امور استفاده کنند.

تهران - ایرنا - محقق پسادکتری دانشگاه شیراز در پژوهشی اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهره‌برداران بخش کشاورزی را بررسی و ارزیابی کرد.

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از نانوحباب هیدروژن موفق شدند سطح آنتی‌اکسیدان را در گوجه فرنگی افزایش دهند.

تهران - ایرنا - داوطلبان گروه‌های مختلف آزمایشی نوبت اول کنکور سراسری1403 پنجشنبه و جمعه پیش‌رو (6 و 7 اردیبهشت) روی صندلی‌های آزمون ورود به دانشگاه‌ها می‌نشینند و به سوال‌های اختصاصی در رشته‌های خود پاسخ می‌دهند. تعداد پرسش‌ها و زمان پاسخگویی به آنها را در گزارش زیر می‌خوانید.

تهران - ایرنا - محققان بافت مینیاتوری از ریه ساختند که می‌تواند برای بررسی اثرات دارویی روی این عضو بدن استفاده شود. آنها برای آزمایش عملکرد این بافت به بررسی اثر اکسید گرافن و نانولوله‌کربنی چندجداره روی بافت ریه پرداختند. نتایج نشان داد که نانولوله‌ها برهمکنش جدی‌تر با بافت ریه دارند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند تحقیقاتی را به ثمر برسانند که در بررسی دقیق‌تر تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی موثر است.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، عزم خود را جزم کرده همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024، با دراختیارگرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان در عرصه‌های مختلف را به رخ بازدیدکنندگان خارجی بکشاند؛ رویدادی که به طورحتم گشودن دریچه بزرگ صادراتی به روی دانش‌بنیان‌ها خواهد بود.

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید مشخص کرده است که مدل‌های آب و هوایی امروزی می‌توانند حرکت و جابجایی ماهواره‌ها به علت انرژی خارج شده و بازتاب داده شده توسط زمین را، به درستی پیش‌بینی کنند.

تهران - ایرنا - فعال حوزه دانش بنیان کشور، عدم دسترسی به تجارت مراکز موفق و نیز عدم اطلاع کسب وکارهای دانش بنیان از مدل‌های حمایتی نهادهای حمایت‌گر همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری را از مهمترین چالش‌های مراکز نوآوری کشور دانست.