دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه کنکور 1403 به صورت کارنامه نیمه مرداد اعلام و پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط نوبت اول آزمون سراسری 1403 اندیشیده شده است.

تهران - ایرنا - نوبت اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی 1403 صبح امروز (پنجشنبه 6 اردیبهشت) با حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در سراسر کشور آغاز شد.

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید با شبیه‌سازی در آزمایشگاه نشان داده که برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین در زمان‌های اولیه ممکن است موجب انتقال محموله‌هایی از «پپتاید» و تقویت مراحل منجر به منشاء حیات روی زمین شده باشد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ضرورتی برای قطع اینترنت در نوبت اول کنکور 1403 نیست، نسل سوم سیگنال‌یاب‌ها قابلیت کشف همه نوع سیگنال‌ها را دارد اما اگر داوطلبان موبایل‌واره یا هندزفری همراه داشته باشند، تخلف است.

تهران - ایرنا - مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 1403 تا روز شنبه هشتم اردیبهشت 1403 خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان فضایی ژاپن پس از دریافت یک تصویر از فرودگر ماه که سه ماه از فرود آن بر کره ماه می گذرد، اعلام کرد: اولین فرودگر ماه این کشور سه شب سرد را دوام آورد و همچنان فعال است، هرچند برای چنین شرایطی ساخته نشده بود.

تهران - ایرنا - معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بنگاه‌ها و واحدهای صنعتی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی در صورت امضای قرارداد برای ارجاع نیازهای فناورانه خود به دانش بنیان‌های این حوزه از حمایت مالی این سازمان بهره مند می‌شوند.

تهران - ایرنا - محققان ژاپنی از ذرات پلیمری کامپوزیتی آراسته شده با نانوذرات طلا استفاده کردند تا ابزار دقیق‌تری برای آزمایش بیماری‌های عفونی ارائه دهند.

تهران - ایرنا - یک محقق ایرانی در طرح پژوهشی به بررسی «مدیریت و کنترل توزیع شده روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی پرداخت.

کاشان _ ایرنا _مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کاشان گفت: آتنا ابراهیم زاده دانش آموز کاشانی در سیزدهمین جشنواره ملی سعدی دیپلم افتخار 20 سخنران برتر سال و مدالیون نظام آراسته ترین سخنران را کسب کرد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه شاهد گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت این دانشگاه در 2 سال اخیر 17 برابر و مبلغ آن نیز 14 برابر شده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در این سازمان ضمن تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی برگزاری 173 کرسی نقد و نظریه 50 بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفت.

تهران - ایرنا - محققان در حال انجام آزمایش‌های صنعتی روی فناوری نانوحباب‌ساز با استفاده از میدان الکتریکی هستند تا از آن در حوزه‌های مختلف نظیر شیلات و تصفیه آب استفاده کنند.

تهران - ایرنا - حوزه صنایع خلاق با وجود برخورداری ایران از گنجینه و ذخایر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، هنری و البته جوانان نخبه و هنرمند، هنوز از شتاب لازم و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور برخوردار نیست. حوزه ای که اگر همچون دیگر بخش ها مانند نفت، گاز و معادن مورد اعتماد و توجه قرار گیرد، بزرگترین میزان توسعه اقتصادی کشور و اشتغال آفرینی را به دنبال خواهد داشت.

تهران - ایرنا - ستاره‌شناسان با رصد یک کهکشان موفق شدند پدیده برون‌ریزش گاز ناشی از انفجارهای نیرومند ستاره‌ای را مشاهده و فرآیندی را که موجب آلودگی فضای بین ستاره‌ها و حتی بین کهکشان‌ها می‌شود، مشخص کنند.