جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

«اصغر جهانگیر» سخنگوی جدید دستگاه قضایی، پیش از ظهر سه شنبه (11 اردیبهشت 1403) در نشست خبری به سوالات نمایندگان رسانه های گروهی پاسخ گفت.

تهران - ایرنا - جانشین یگان‌های ویژه پاسداران فراجا یگان‌های تکاوری را عامل احساس آرامش خاطر در مناطق کویری دانست و گفت: یگان‌های تکاوری عاملی برای تأمین امنیت مناطق کویری هستند.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با تاکید بر لزوم اشتراک‌گذاری تجارب ایران و روسیه در حوزه حقوقی و قضایی گفت: سطح روابط ایران و روسیه در این حوزه در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته و موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی متعددی نیز بین دو کشور امضا و اجرا شده است.

تهران - ایرنا - یکی از زندانیان رأی باز استان تهران در دوران تحمل حبس با راه‌اندازی کارخانه بزرگ تولید ظروف تفلون آشپزخانه، مددجویان واجد شرایط را استخدام کرده است.

تهران - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: زندان‌های سطح پایتخت با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

تهران - ایرنا - معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل را در نیمه نخست امسال بدون محدودیت در تعداد دانشجویان ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - رئیس و اعضای هیات مدیره کانون فدرال سردفتران روسیه در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، راهکارهای همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه سردفتری اسناد رسمی و حدنگاری را بررسی کردند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا با اعلام اینکه محدودیت ترافیکی تعطیلات آخر هفته از ظهر روز 12 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا 15 اردیبهشت ادامه دارد، گفت: در این مدت محورهای هراز و کندوان مناسب با حجم تردد یکطرفه می‌شوند.

تهران - ایرنا - هر ساله شماری از هموطنان به دلیل حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست می‌دهند؛ کارگرانی که برای به دست آوردن لقمه‌ای نان و گذران زندگی با اندک سهل انگاری و رعایت نکردن ایمنی محیط‌های کار دچار صدمات جبران ناپذیر و حتی مرگ می‌شوند؛ این گونه حوادث نه تنها آسیبی برای کارگر و خانواده اوست بلکه فشار مضاعفی هم به بخش‌های درمان و بیمه وارد می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان این که بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، هشدار داد: بسیاری از افراد در ساعات اولیه مسمومیت به مراکز پزشکی مراجعه نمی کنند که این کار می‌تواند با خطرات جدی همچون آسیب‌های چشمی، کوری، کاهش سطح هوشیاری و حتی مرگ همراه باشد.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه یکی از کارهایی که در این ستاد انجام می‌شود، پایش حقوق بشر در برخی کشورها است، گفت: برای نخستین بار تصمیم گرفتیم وضعیت حقوق بشر را در داخل ایران به صورت مکتوب منتشر کنیم

تهران - ایرنا - رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه خدمت مددکاری اجتماعی باید در جامعه کار و تولید توسعه یابد، گفت: مددکاری اجتماعی در محیط‌های کاری، پلی بین مدیریت و سرمایه انسانی شاغل در سازمان است.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امشب مبلغی به عنوان تقدیر روز معلم به حساب معلمان واریز می‌شود، گفت: باقی‌مانده مطالبات حق التدریس‌ها را تا آخر اردیبهشت صفر می کنیم.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: 59 قلم دارویی جدید بیماران خاص و صعب العلاج از جمله دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: هرکس دل در گرو سربلندی کشور دارد، باید به مدرسه و عنصر اصلی آن معلم توجه کند، معلم کسی است که نورافشانی می‌کند.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل آن به 20 سال حبس با توجه به همکاری وی و اینکه بیش از 10 سال در حبس بوده است، گفت: شناسایی اموال این فرد در خارج از کشور، با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت سنجی آنها انجام و همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد.