جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور با تاکید بر اینکه دستکاری در ارکان خودرو به هیچ وجه پذیرفتی نیست، گفت: با هرگونه تغییری برخورد می‌شود.

تهران - ایرنا - فعالیت ستادهای حمایت از اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان‌ها در سال 1402، احیای 2 هزار و 151 واحدی تولیدی را به همراه داشت و مانع بیکاری 191 هزار و 268 کارگر شد.

تهران - ایرنا - هفته معلم بهانه‌ای است برای نشان‌دادن جلوه‌های تازه از دلسوزی و زحمات معلمانی مانند «مرضیه شاکری» که در گوشه و کنار ایران برای افتخار و سربلندی فرزندان از وقت و قلب خود می‌گذرند و با اخلاقی نیکو و طراحی بازی‌های مختلف دانش‌آموزان را به علم‌آموزی مشتاق می‌کنند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دهم اردیبهشت به تدوین سند ملی مبارزه با فساد، شناسایی درختان کهنسال، امدادرسانی به 6 هزار نفر گرفتار در سیل، خلیج‌فارس بزرگترین منطقه تامین انرژی جهان، تلاش‌های یک معلم برای شکوفایی استعداد نویسندگی، شناسایی12 هزار صفحه فروش سلاح و تدوین نهایی منشور مشاوره خانواده پرداخته است.

تهران - ایرنا - تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی در بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه موفق به کسب 5 مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

تهران - ایرنا - اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان در کاهش جمعیت کیفری نقش بسزایی دارد؛ بر همین اساس، 145 هزار و 807 مددجو در سال 1402 در کل کشور عفو شده یا از نهادهای ارفاقی بهره‌مند شدند.

تهران - ایرنا - با امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شبکه خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور برای حمایت از نیازمندان ایجاد می‌شود.

تهران - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، 54 کلاس درس در مناطق محروم پنج استان احداث و تکمیل خواهد شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هموطنان برای دیدار با بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت می‌توانند با شماره تلفن 81455836 تماس برقرار کنند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 50 هزار معلم و امسال 72 هزار معلم از آزمون‌های استخدامی جذب خواهند شد و بر این اساس، معادل 20 درصد کل معلمان کشور در دوره دولت سیزدهم مشغول به فعالیت می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید خواستار پایش سطح رضایتمندی ایثارگران شد و گفت: رضایتی که بایسته است، وجود ندارد؛ هر چند در این دولت حقوق دو برابر شده و شاهد افزایش بیش از صد درصدی حقوق والدین شهدا در سال1403 هستیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بیشترین هزینه های مربوط به مراسم ازدواج ناشی از تمایل خانواده‌ها برای برگزاری یک مراسم تجملاتی بوده و به جوانان تحمیل می‌شود، گفت: مهم ترین هدف طرح وصال شیرین تسهیل ازدواج جوانان است.

تهران - ایرنا - یک بی‌احتیاطی کوچک و اعتماد به یک خوراکی خود رو موسوم به کلاهک مرگ می‌تواند مصرف‌کنندگان را به کام مرگ بکشاند و فصل بهار زمان اوج رویش و مصرف آن است؛ مرگی که راحت جولان می‌دهد و سهل‌انگاران را شکار می‌کند.

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فیلم سینمایی زندگی «هوشنگ نصیری» اولین شهید محیط‌زیست 8 سال دفاع مقدس، در راستای ترویج فرهنگ ایثار، میهن‌دوستی و توجه به محیط‌زیست تولید می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران فراهم شده است که به این ترتیب از اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها جلوگیری می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قضات نباید قضاوت خود را بر اساس فضاسازی‌ها و جوسازی‌هایی که در فضای مجازی و غیرمجازی شکل می‌گیرد، به پیش ببرند، گفت: در قوه قضاییه نسبت به افکار عمومی به هیچ‌وجه بی‌توجه نیستیم اما تابع فضاسازی‌ها، تصمیم قضایی نمی‌گیریم.