شنبه 22 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدروکربوری اعلام کرد و گفت: مجوز حدود 17 طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آنها شدند.

تهران - ایرنا - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به مناسبت روز جهانی کار و کارگر و روز معلم پیامی صادر و تاکید کرد: کارگر، نیروی توانمند و یکی از عوامل اصلی و محرکه چرخه اقتصاد است.

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید گفت: 12 هزار قطعه زمین در بخش‌های انفرادی و جمعی در طرح نهضت ملی و سه هزار قطعه زمین نیز در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید کشور به واجدان شرایط واگذار شد.

تهران - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، تامین مالی را یکی از چالش‌های اصلی کسب‌وکارها و بنگاه‌های تولیدی دانست و گفت: خوشبختانه با پیاده‌سازی برات الکترونیک سپامی در بانک صادرات ایران به‌عنوان نخستین بانک، این چالش تا حد زیادی برطرف شده است.

تهران - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، با انتشار پیامی از کارگران به عنوان بخشی از خانواده پست که سرمایه‌های معنوی این شبکه خدمت‌رسان به شمار می‌آیند، یاد کرد.

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین موسسه‌های جهاد نصر و جهاد تحقیقات، در تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و دستاوردها و همچنین مشارکت در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی مرتبط با حوزه فعالیت امضا شد.

تهران - ایرنا - داده‌های بانک ژاپن نشان می‌دهد که مقام‌های این کشور برای حفظ ارزش پول ملی در برابر دلار که روز گذشته به کمترین میزان در 34 سال گذشته رسیده بود، 5.5 تریلیون ین (35.06 میلیارد دلار) هزینه کرده‌اند.

جیرفت - ایرنا - مجوز ساخت مسکن در حالی، نزدیک شهر قدیم و باستانی جیرفت که از سال 1310 ثبت ملی است داده شده که گفته می‌شود صرف‌نظر از حریم آثار تاریخی، در مسیر رودخانه‌های فصلی نیز هست؛ البته دستور توقف موقت احداث توسط دادستان صادر شده و این پرسش نیز وجود دارد که چطور و چرا این پروژه به صدور مجوز رسیده است؟.

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار خبر داد و گفت: برخی به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده دست به تخلف می‌زنند و سلیقه‌ای عمل می کنند.

بندرعباس - ایرنا - دمای بالای 50 درجه، تابش آفتاب مستقیم تابستان‌های بندرعباس را بیش از پنج دقیقه ایستادن تحملش سخت و تا حدودی غیر ممکن می‌کند اما هزاران کارگری که در صنایع غرب این شهرستان برای کسب درآمد و روی پا ایستادن تولید ملی سختی‌ها را به جان خریده‌اند، با وجود تمامی مشکلات در این شرایط سخت مشغول کار و تولید هستند.

تهران - ایرنا - یک مدیر منتخب جشنواره امتنان با اشاره به حضور رئیس جمهور در اختتامیه جشنواره امتنان، گفت: بیشترین تاکید آیت الله رئیسی و وزرای دولت در مورد برداشته شدن موانع تولید بود که از نظر ما دارای ارزش زیادی است.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت) تا جمعه (14 اردیبهشت) هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد. تشدید این سامانه بارشی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ را به همراه خواهد داشت.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اجرای طرح کلید به کلید را اولویت ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران دانست و گفت: استان‌های قزوین، قم، زنجان و هرمزگان پیشرو در اجرای این طرح هستند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به لزوم توسعه تجارت با مالزی بر امضای تفاهم‌نامه تعرفه ترجیحی دو طرف تاکید کرد.

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توسعه روابط تجاری ایران و قطر گفت: به نظر می‌رسد ایران و قطر بتوانند در کشورهای آفریقایی، عراق و افغانستان سرمایه‌گذاری‌های مشترکی انجام بدهند.