سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه فرارو

زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تغذیه یکی از عوامل مهم در افسردگیست بطوری که بدون آنکه فرد متوجه شود خوردن یک سری از مواد غذایی باعث تشدید علائم افسردگی در وی می شود.

وب‌گاه فرارو

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله مرغان چیست؟

وب‌گاه فرارو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از احتمال افزایش مبلغ اضافه‌کار پرستاران در سال جاری خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت‌ها امروز در بازار ارز تهران برای دومین روز متوالی روند صعودی را تجربه کردند و قیمت دینار عراق با تجربه رشد ارزش یک تومانی؛ 47 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

وب‌گاه فرارو

رابطه بین مصرف مواد مخدر و افسردگی، کاملا پیچیده و البته دوطرفه است. از یک طرف مصرف مواد مخدر می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد و از سویی دیگر افراد مبتلا به افسردگی در معرض خطر سوءمصرف مواد مخدر هستند. بیایید به بررسی این روابط بپردازیم:

وب‌گاه فرارو

بروسلوز بیماری است که انسان‌ها از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده، خوردن یا نوشیدن محصولات حیوانی آلوده یا استنشاق عوامل موجود در هوا به آن مبتلا می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر صمت گفت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت است اما در مناطق آزاد قابل اجر است.

وب‌گاه گسترش

مرحله سوم سود سهام عدالت، مربوط به عملکرد مالی سال 1401 شرکت‌ها است که به دلیل قصور 8 شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود. این سودها در خرداد ماه 1403 پرداخت خواهد شد.

وب‌گاه فرارو

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعایت یک رژیم غذایی گیاهی سالم (پس از تشخیص سرطان پروستات) در افراد می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

وب‌گاه عصر ایران

سالاد پروتئینی یکی از انواع سالاد‌های سرد است که از ترکیب فیله مرغ با پاستا، کاهو، گوجه و سس پستو تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. این سالاد همچنین بسیار کم کالری و سالم است و اگر ورزشکار هستید یا رژیم غذایی دارید، می‌توانید با خیال راحت این سالاد را جایگزین وعده غذایی کنید.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد، زخمی که کرونا بر جمعیت شاغلان کشور وارد کرده، التیام یافته و سرانجام شمار شاغلین در مقایسه با ایام قبل از کرونا، بیشتر شده است.

وب‌گاه عصر ایران

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین 25 تا 29 سال نیز در سال 1402 نسبت به سال 1401 از عدد 24.12 درصد به 24.39 درصد رسید، گفت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال 98 تا 1402 از عدد 5.1 به 6.42 درصد رسیده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدتقی جهانپور در گفتگویی با بیان این‌که در حال حاضر با کمبود حدود 100 هزار نفر نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم، اظهار کرد: وقتی یک پرستار به دلیل اتمام طرح یا مهاجرت یا بازنشستگی از سیستم درمان خارج می‌شود 200 ساعت بار کاری اضافی به سایر پرستاران تحمیل می‌کند که این امر موجب فرسودگی شغلی جامعه پرستاری شده است. وی افزود: رشته پرستاری به خودی...

وب‌گاه خبر آنلاین

تیلور سوئیفت از آن دسته هنرمندان معاصر است که در ایران نیز بین دهه هفتادی‌ها تا دهه نودی‌ها پرطرفدار است و نسل‌های جوان‌تر ایرانی راحت‌تر با آهنگ‌های او ارتباط برقرار می‌کنند، اما دقیقا چه چیزی خواننده‌ای مانند تیلور سوئیفت را در بین حتی ایرانی‌ها محبوب می‌سازد؟