یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

در فروردین امسال، نرخ تورم نقطه‌ای شکر که به صورت وارداتی با ارز 28500 تومانی است به 47.8 درصد رسیده است؛ به بیان دیگر خانوار‌ها نزدیک به 48 درصد بیشتر از فروردین سال قبل برای خرید شکر هزینه کرده‌اند.

اتو اکسپو چین در چند سال اخیر به یکی از بزرگ ترین و مهم ترین رویدادهای خودرویی جهان تبدیل شده و شرکت جی ای سی (JAC) نیز با توجه به اهمیت این اتو شو، سبد کاملی از محصولات خود را در نمایشگاه حاضر کرد.

«وحید فاطمی‌زاده» مدیریت شرکت پارس اروند، به‌عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند معرفی شد.

همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس، بسته‌های پرتخفیف مکالمه ارائه می‌دهد.

قرارداد فیفا با آرامکو، غول عربستانی نفت و گاز جهان که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید گاز گلخانه‌ای است، انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهاد ایران برای تاسیس پنجره ترجیحی تسهیلات بانک توسعه اسلامی در پنجاهمین مجمع عمومی این بانک همچنین خبر داد: 11 پروژه مهم ایران از سوی بانک توسعه اسلامی تامین مالی شده و برای افزوده شدن 3 پروژه مهم ایران در حوزه بهداشت و درمان و دانش بنیان به این فهرست مذاکره می‌کنیم.

قمری‌وفا در واکنش به اظهارات میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

فعالان بازار ارز و سکه امروز نظاره گر کاهش معنادار قیمت‌ها بودند. به گونه‌ای که دلار آمریکا که پیش از این به کانال‌های 66 و 67 هزار تومان صعود کرده بود، در حال حاضر به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است.

با توجه به درخواست برخی از متقاضیان اولویت‌های فراخوان شده خودرو پارس و به منظور ایجاد فرصت کافی برای تامین و واریز وجه قرارداد، ایران‌خودرو از تمدید سه روزه مهلت واریز وجه برای این دسته از متقاضیان خبر داد.

ایران لیست 100 واردکننده نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال 1402 را در مقایسه با سال 1401 منتشر کرد.

علی آبادی تاکید کرد: در صورت محرز بودن تقلبی بودن نوکیا، کالای تقلبی در کشور نهاد مسئول خود را دارد و البته ما هم مسئول هستیم قطعا اگر ثابت شود لااقل به آن خدمت نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مربوطه و تعزیرات معرفی می‌کنیم.

روند ساده دریافت شناسه یکتا بستر مناسبی است که فعالان اقتصادی می توانند از آن بهره ببرند. تمامی این روندها در نهایت به نفع فعالان اقتصادی واقعی است. زیرا امور تسریع می شود و کسانی که در فضای شفاف اقتصادی فعالیت می کنند، شناسایی می شوند. به این ترتیب، دولت می تواند بر فعالیت های اقتصادی نظارت داشته باشد و با موارد غیرقانونی برخورد داشته باشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تاثیر برگزاری رویداد ایران اکسپو 1403و نمایش توانمندی‌های صادراتی کشور بر حوزه خودرو، گفت: امسال برای صادرات 20 هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی کرده‌ایم و چون تنها خودروسازی در ایران هستیم که خودروی اقتصادی تامین می‌کنیم و این خودروهای اقتصادی در کشورهای آفریقایی بازار خوبی دارند، بنابراین می‌توان انتظار صادرات به کشورهای آفریقایی را داشت.

بانک تجارت با اعطای 468 فقره وام ازدواج و 1230 فقره وام فرزندآوری در روزهای فروردین ماه، فرآیند پرداخت این تسهیلات به جوانان ایرانی در سال جدید را آغاز کرد.

رایتل به عنوان کارفرمای سلامت محور، تندیس و لوح کارفرمای برتر سلامت‌محور استان تهران را دریافت کرد.

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس، رشد شاخص بورس در نخستین روز هفته، فرزین عازم عربستان شد، ریزش طلای جهانی و کاهش حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال را در بر دارد.