دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

آموزشی وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه به خبرآنلاین گفت: «متاسفانه دخالت‌های دولت در دانشگاه زیاد شده است، حتی اختیارات وزارت علوم کاهش پیدا کرده طوری‌که به‌نظر می‌رسد این وزارت کشور است که به دانشگاه دستور می‌دهد. مثلاً همین محدودیت‌های ایجاد شده و مسائل امنیتی که بر دانشگاه‌ها حاکم شده از طرف وزارت کشور و شورای امنیت کشور است، در این وضعیت می‌شود گفت وزارت علوم هیچ نقشی ندارد.»

معاون وزیر علوم گفت: در دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند باز و هزینه تحصیلشان رایگان است.

رییس دانشگاه تهران با صدور احکامی همسر رییس جمهور و معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور را به عنوان عضو هیات اجرایی جذب دانشکده خانواده این دانشگاه منصوب کرد.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرد آمادگی بورسیه و آموزش زبان فارسی به دانشجویان و اساتید آمریکایی اخراجی حامی فلسطین را دارد.

بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟

وزیر سابق آموزش و پرورش می‌گوید: ما باید در آموزش‌وپرورش تا جایی‌که می‌توانیم به معلم توجه کنیم. منظور من از توجه فقط پول دادن و حقوق نیست. ما باید دل این معلم را با آموزش‌وپرورش همراه کنیم، ما نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم وشمشیربازی کنیم، بلکه باید صدا و حرفش را بشنویم و ببینیم مشکلش چیست. نه اینکه تا کوچک‌ترین انتقادی داشت او را بلافاصله به تخلفات اداری معرفی کنیم و آن‌ها هم بگویند...

مطهره گونه‌ای بازداشت شد.

هفتمین نشست رابطین فرهنگی و ائمه جماعت هلال احمر چهار استان اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان با هدف هم اندیشی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1402 در رشته تجربی 11.23، رشته ریاضی 10.79، رشته انسانی 8.75 و در رشته معارف 10.56 بوده است. درحالی‌که سال 1401 میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی 13.02، رشته ریاضی و فیزیک 12.64، رشته ادبیات و علوم انسانی 10.20 و رشته علوم و معارف اسلامی 12.01 بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که به منظور شرکت در جلسه تکریم ومعارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل به این استان سفر کرده است، به منظور بررسی توانمندی‌های امدادی و قدردانی از عملکرد امدادگران از پایگاه امداد و نجات بین شهری سرعین یادمان شهید امدادگر حضر تقلی عقلمندی بازدید کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا گفت: در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه در زمینه کنکور بالغ بر 100 هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

«نتایج آزمون احتمالا هفته آینده اعلام می‌شود و از سه برابر ظرفیت افراد معرفی شده، حدود 28 هزار نفر جذب و کار اداری و تشکیل پرونده آن‌ها در اداره کل انجام و به حوزه‌های ارزیابی تکمیلی برای تعیین60 درصد نمره داوطلبان معرفی می‌شوند.»

از مرداد امسال تعداد زیادی از استادان دانشگاه از اخراج خودشان خبر دادند، حالا رئیس دانشگاه تهران گفته که حداقل در این دانشگاه استاد اخراجی نداشتیم و حاضر هست با کسانی‌که مدعی اخراج شدن هستند مناظره کند، دعوتی که دو تن از اساتید اخراج شده دانشگاه تهران آن را پذیرفتند، حالا قرار است این مناظره برگزار شود تا طرفین استدلال‌های خود را بیان کنند.

دبستان عدل، دبستانی که در دل رشته کوه‌های زاگرس و در روستایی دور افتاده در شهرستان «معمولان» لرستان جای دارد.

حداقل و حداکثر میزان شهریه مدارس غیردولتی بر اساس 6 شاخص که در ماده 15 و 16 قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی آمده، مشخص می‌شود.