جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهادمان این است که مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان محاسبه و در احکام آنها لحاظ شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه در خرداد پرداخت شود.

دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.

رئیس دولت سیزدهم درست یک سال پیش در اردیبهشت‌ماه 1402 برای مهار تورم و رشد تولید دستوراتی داد که در 10 بند به دستگاه‌های مختلف کشور تکلیف شد.

طی سال گذشته فقط دو خودروساز دولتی بیش از یک‌میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و همین مقدار نیز ادعا کرده‌اند به فروش رسانده‌اند.

قیمت طلا با کاهش دوباره، به مرز 2 هزار و 330 دلار رسید.

غول خودروهای برقی چین (XPENG) و شرکت وابسته آن (AEROHT) قصد دارند با ورود بلندپروازانه خود به صنعت خودروهای پرنده، حمل‌ونقل شهری را متحول کنند.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: براساس اعلام وزیر صمت، امسال یک میلیون و 700 هزار خودرو برای جبران کسری نیاز بازار، تولید خواهد شد. منبع: خبرگزاری صدا و سیما

معاملات در بازار خودرو در سومین روز هفته، با تغییر شدید قیمت‌ها به پایان رسید.

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه 19 تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد 82 متری در خیابان عبدل‌آباد، حداقل باید 4.1 میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدودها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با رشد قیمت دلار همراه شد و در تمام قطعات و وزن‌ها افزایش داشت. روند صعودی بازار طلا هر مثقال را نیم میلیون تومان گران کرد و سکه امامی را در کانال بالاتر نشاند. پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی برای این بازار به روند قیمت دلار وابسته است.

موضوع کیفیت بد خودروهای ایرانی یک مبحث پرچالش است و در طول سال‌ها به یکی از موضوعات داغ در میان مشتریان این خودروها تبدیل شده است.

معاون بین الملل بانک مرکزی اعلام کرد: در حاشیه اجلاسیه بانک توسعه اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفتگو کنیم. در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی در خصوص گشایش منابع مسدود شده ما صورت پذیرفت که در آینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود. منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بعد از 13 سال، آخرین پیام ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین بازیابی شده و به رازآلودگی منشاء بیت کوین افزوده است.

بانک مرکزی ادعای مدیر محترم مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی را تکذیب کرد.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل، گفت: قیمت مطلوب برنج‌کار برای هر کیلو برنج با وجود هزینه‌ای که باید برای کشت برنج خرج شود رقمی حدود 120 هزار تومان در هر کیلو است.